dinsdag 24 januari 2012

Nail Art Tutorial: Fantasy Inspired (EFF)

Jaja, ik weet dat het nog lang niet zover is, maar toch kon ik het niet laten om alvast wat te experimenteren  voor de Elf Fantasy Fair. Nog nooit van gehoord? De Elf Fantasy Fair (ook bekend als de EFF), wordt twee keer per jaar gehouden in Nederland. Dit is een Fair waarin iedereen verkleed kan zoals hij of zij dit wil. Op deze link kunnen jullie klikken voor meer informatie. Het is een Fair waar ik dit jaar voor de vierde keer naartoe ga en ieder jaar blijft een unieke ervaring...
Terug naar de tutorial. Ik ben geïnspireerd geraakt door mijn masker en mijn jurk.

Dit zijn enkele foto's genomen.

Er waren een aantal eisen waaraan mijn Nail Art moest voldoen om bij mijn jurk en masker te passen. Zoals jullie kunnen zien bevatten ze beide veel glitters, de kleuren zwart/zilver eb blauw en vond ik het ook noodzakelijk dat deze kleuren terug zouden keren in het ontwerp. Verder vond ik het leuk om iets met Swirls toe te voegen die je ook op mijn jurk ziet en iets met stipjes zoals op het masker. Dus nu zijn jullie natuurlijk wel nieuwsgierig geworden naar het eindresultaat?

Well, here it's!
Ik weet dat het er vrij lastig uitziet zoals het hier op deze foto lijkt, maar dit valt reuze mee!! ik denk dat het echt maar een kwartiertje nodig heeft als je eenmaal de basiskleur hebt aangebracht. Ben jij ook benieuwd naar hoe ik dit ontwerp heb gemaakt? Blijf dan vooral verder lezen!!


Benodigdheden
Ik heb eigenlijk niet zoveel  materialen gebruikt behalve de nagellak zelf, het is ook allemaal vrij goedkoop en dus budgetproof!!!
1) Basecoat: Essence

2) Kleurlak: Essence Ballerina LE (nr05, Grand-Plié in Black)
    

3) SilverPolish: Nail Art Kiss (Silver Glitter)
   

4)Topcoat: Essence (Quick Dry)
 


Verder heb ik ook nog gebruikt:

Dotting Tools                                Rhinestones (2 en 1mm, Blue)
     


The Tutorial
Na het aanbrengen van de Essence basecoat ben ik begonnen met het aanbrengen van de Essence Ballerina polish. Dit kleurtje is niet per see nodig, maar de glitters die er van zichzelf inzitten vind ik persoonlijk een leuke toevoeging geven. Je kan natuurlijk gewoon een andere glanzend zwart nagellakje aanbrengen. Echter voor dit kleurtje heb ik twee lagen moeten gebruiken.


Ik weet dat het niet mijn mooiste foto is, maar ik kon de glitters anders niet goed te pakken krijgen. Zoals jullie kunnen zien is de lak erg glanzend. Hoewel deze het al van zichzelf is, heb ik er op deze foto al een topcoat over gedaan (ja Essence topcoat!!) om vervolgens een donkerblauw steentje van 2mm op te plakken in de linker onderhoek van de nagel. Dit heb ik gedaan zodat het voor mij makkelijker werd om de rest van het ontwerp te maken.


Normaal gesproken is het handiger als de rhinestones als laatste toepast, maar ik vond het voor dit ontwerp dus het makkelijkst om mee te beginnen. Van hieruit ben ik met de Kiss Silver liner (deze is overigens niet duur, slechts €5,50 bij de DA drogist en is best een redelijke prijs! Als het toch te duur vindt kan je met een dun penseeltje of eyeliner kwastje en een zilveren nagellak hetzelfde effect creeëren). Ik ben met de lijntjes begonnen en vervolgens heb ik het lijntje met het bolletje gedaan. Zoals jullie hieronder kunnen zien.
Om het grote rondje rechtsboven te krijgen heb ik de grootste dotting tool gepakt en heb ik met dezelfde zilveren kleur een rondje gecreëerd. Vervolgens ben ik aan de zijkanten van de nagel en aan de bovenkant kleine zilveren sreepjes gaan zetten om de boel op te fleuren.
Vervolgens heb ik weer een 2mm donkerblauwe rhinestone genomen en heb ik deze (na het aanbrengen van een topcoat) aangebracht op het grootste rondje in het midden. Eenmaal dit gedaan heb ik de andere rhinestones ook aangebracht met behulp van een dotting tool.
   
Et Voilá dat is het, makkelijk toch? Zie je wel dat je niet zoveel producten en tools nodig hebt om iets moois te creeëren? Ik hoop dat jullie hier wat aan gehad hebben en ik hoor graag wat jullie ervan vinden!!

Dit overigens de link naar het Youtubefilmpje...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten