zondag 29 januari 2012

What to need for Nail Art! (basics) - Nagellak! (Pt 1)

Ik weet dat het alweer een paar dagen terug is voordat ik wat geplaatst heb, maar ik heb niet echt veel eerder de tijd gehad om eerder iets te plaatsen. Wel ben ik bezig geweest met het maken van swatches, maar nu leek het mij erg leuk om een artikel te schrijven over wat je allemaal nodig hebt bij Nail Art om te beginnen.
Ik kan me namelijk als geen ander voorstellen hoe lastig het is om te kijken wat je precies nodig hebt om mee te beginnen, wat er allemaal is en waar je dit kan kopen. Nu ga ik het niet erg uitgebreid doen in dit artikel (als ik alles ga opnoemen ben ik morgen nog bezig met typen) en leek het mij leuk om even de alles op een rijtje te zetten en een paar basis dingen te benoemen, zodat jullie misschien weten waar je aan toe bent als je gaat beginnen met Nail Art, of dat je nog tips krijgt van mij! Dus ben je nieuwsgierig naar dit artikel? Blijf dan vooral verder lezen!

What to need?
In dit artikel ga ik het hebben over:
- Nagellak

Omdat het redelijk veel is om toch nog in een artikel te plaatsen heb ik besloten dat het in een paar delen opgesplitst om thet zo voor jullie leesbaar te houden!! In de volgende artikelen ga ik het hebben over:
- Instrumenten/Tools
- Tips&Trics


Nagellak
Tja, nagellak natuurlijk lijkt het me logisch als je begint met Nail Art dat je nagellak hebt. Als ik regelmatig op het internet kijk naar wat mensen allemaal gebruiken voor Nail Art zie ik vaak producten als OPI, China Glaze, Sinful Colors, Kiss etc. Natuurlijk kan ik me heel wat voorstellen dat je in het begin niet gelijk de duurste nagellakpotjes wilt kopen en ik kan me ook heel goed voorstellen dat je denkt dat goedkope potjes flut zijn. Dit wil ik dus de wereld uit helpen!!
Als beginnende Nail Art styliste is het helemaal niet nodig om OPI of China Glaze te gebruiken. Natuurlijk mag dit wel, maar ja als je geen geld hebt. Wat nu???
Zelf gebruik ik heel veel Essence en Catrice nagellak. Dit zijn weliswaar niet de beste merken die er zijn, maar ze zijn erg low budget en perfect om mee te oefenen. Bovendien zijn beide merken erg uitgebreid met kleurtjes en is het zelfs nog redelijk goede kwaliteit!!
- Essence:
Essence is een Duits merk en is in de Trekpleister en Kruidvat. Je hebt de Colour&Go lakjes die regelmatig per jaar veranderen van kleurtjes en zijn slechts €1,29 per stuk. Weliswaar bevatten ze niet veel qua inhoud, maar het is goed om hier mee te beginnen. Dan heb je nog de overige potjes die vaak zo'n  €1,79 zijn per stuk en net iets beter van kwaliteit zijn en totaal anders zijn dan de basislakjes. Ook heeft Essence elke maand een Limited Edition met hele aparte lakjes!


- Catrice:
Catrice is net als Essence een Duits merk. Ik heb mij doen laten vertellen dat het van dezelfde ontwerpers komt. Nu vragen jullie natuurlijk af wat het verschil is. Bij Catrice heb je meer inhoud per potje en is de prijs ook ietsjes hoger: €2,50 of €3,00 per stuk. Deze lakjes bevatten vaak een shimmer in tegenstelling de Colour&Go lakjes. De nagellak droogt sneller en je merkt gewoon net iets meer verschil. Desalniettemin een super leuk merk en heeft ook maandelijks een Limited Edition met leuke kleurtjes!! De nagellak is echter wel minder uitgebreid dan Essence.
-DA, Etos e.d.
Dan heb je natuurlijk nog andere huismerken van bijvoorbeeld de DA drogisterij en Etos en noem maar op. Deze nagellakjes zijn ook zeker wel een aanrader, maar als je de prijskwaliteit vergelijkt met de  andere potjes dan valt het toch wel tegen. DA kleurtjes hebben een paar laagjes nodig en drogen niet zo snel, ze kosten €3,00 per stuk en bevatten wel redelijk veel inhoud. De Etos lakjes zijn redelijk duur voor zo weinig inhoud. Voor zover ik kan herinneren bevatten ze 5ml en kosten ze €2,00 per stuk wat nog redelijk duur is. Natuurlijk raad ik ook iedereen aan om een kijkje te nemen in prijzenstunters en Chinese Winkeltjes. Het ziet er misschien allemaal goedkoop uit, maar als je deze nagellak gebruikt op kunstnagels om te oefenen (zoals ik dus doe) is dit prima om mee te werken. Zo hebben wij een chinees winkeltje in de stad waar ze potjes verkopen van €1,00-€2,00. Geen geld!! Vaak nog leuke potjes ook! Dus heb je geen kruidvat, etos, DA of iets dergelijks? Neem dan vooral een kijkje in buitenlandse winkeltjes en wie weet wat je allemaal tegen komt!!!

Ik hoop dat jullie wat aan dit artikel hebben en hebben jullie nog meer tips voor basis nagellak? Let Me know!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten