donderdag 2 februari 2012

Nail Art Tutorial: A Female Zebra Print Design

Waarschijnlijk zullen jullie het allemaal wel al eens gezien hebben, die leuke dierenprint Nail Art. Het  ziet er altijd super schattig en super leuk uit, maar het is vaak moeilijker dan dat het lijkt... vrees niet!!! Ik heb nu een hele eenvoudige Nail Art ontworpen voor zowel lange als korte nagels en het is denk ik binnen vijf minuten (als je het drogen van de nagellak niet meerekent) te doen.
Nu zijn jullie waarschijnlijk wel benieuwd naar het ontwerp..... 

Het Resultaat

Superschattig toch??? Al zeg ik het zelf... het is natuurlijk maar wat jullie vinden!!!! Benieuwd naar hoe je dit ontwerp maakt? Lees en kijk dan vooral mee!

Benodigdheden
Voor deze Nail Art heb ik (zoals gewoonlijk) super goedkope Nail Art producten gebruikt. Hieronder staat wat ik gebruikt heb:
1) Basecoat: Essence









2) Kleurlak: Essence Special Effect Topper (nr05: Time For Reflection)










3) Striper: Essence I Love Berlin LE (nr01: Berlin Story)


4) Glitterlak: Essence Colour&Go (nr04 Space Queen)


5) SilverPolish: Nail Art Kiss (Silver Glitter)


6) Topcoat: Essence (Quick Dry) 


En verder heb ik ook nog gebruikt:

Dotting Tools                                                                    Rhinestones (3mm, Black)
     

The Tutorial
Ook nu ben ik begonnen met het aanbrengen van de Essence Basecoat en gelijk na het drogen heb ik de SET gebruikt (Special Effect Topper). Ik weet dat het een topper is, maar ik wilde voor deze Nail Art  geen witte onderlaag gebruiken en geen doorzichtige. Deze vond ik er ook het beste bij passen!! Na deze topper twee laagjes van te hebben aangebracht zag het resultaat er als volgt uit:
Ziet er al leuk uit toch??? Nu je deze laag hebt laten drogen kunnen we beginnen met de streepjes. Zoals jullie ook al misschien in de gaten hadden heb ik geen pencil gebruikt, maar gewoon eenvoudige tippainter. Ik heb hele dunne lijntjes gemaakt. Eerst ben ik begonnen met de linkerkant en vervolgens de rechterkant. Hieronder kunnen jullie zien wat ik bedoel:
Het begint er al aardig op te lijken en zoals het jullie misschien al is opgevallen is dat het niet perfect is. Dit hoeft helemaal niet!!!! Zoals het er nu uitziet kan het er ook super leuk uitzien. 
In ieder geval ben ik ik toen het middenstuk gaan vullen met de Kiss Striper die €5,50 kost. Ik kan me voorstellen dat sommige van jullie dit goedkoop vinden en anderen niet. Daarom kan je ook de Essence Silver Surfer tippainter gebruiken.
Ook heb ik in dezelfde tijd de zwarte strepen iets netter gemaakt doordat ik nu meer een algeheel beeld heb gekregen. Als je wilt kan je het ontwerp zo laten en het steentje erop plakken, maar ik heb er voor gekozen om toch nog een glittereffectje te creeëren.
Geeft wel een extra effect toch? Terwijl deze lak nog nat was heb ik een zwart 3mm steentje bovenaan de zilveren streep gebracht. Dit bespaarde mij weer tijd met het aanbrengen van een extra laagje topcoat etc... Gebruik wel een topcoat na het aanbrengen van de rhinestone!!
En dat was het ontwerp alweer. Ik hoop dat jullie het een leuk ontwerp vinden en het filmpje zal er spoedig op komen te staan.  Ook met deze Nail Art wil ik laten zien dat je niet heel veel geld hoeft uit te geven om leuke Nail Art te creeëren!


Essence Cosmetics:
My Tools etc:
(search for 3mm mixed rhinestones Nail Art, or Dotting Tools Nail Art)


Het filmpje: klik hier

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke blog heb je!
    Heel erg leuk dat je mijn volger bent geworden.
    Ik wordt ook jou volger.

    xx Iris
    http://www.nailartbyiris.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje!!! Ik hoop dat je er veel aan zal hebben en ik hoor altijd graag tips!!!:) Jij hebt trouwens ook een super leuke blog:D

      Verwijderen