zondag 26 februari 2012

Nail Art Tutorial: Essence Magnetics

Zoals ik jullie al heb laten weten heb ik verschillende dingetjes bemachtigd van de nieuwe collectie van Essence. Behalve de nagellakjes, hebben ze ook de Nail Art collectie uitgebreid dus zo ook de Magnetics met maar liefst drie nieuwe kleurtjes én een nieuw figuurtje:



Het resultaat
Totally cute right????? Dit is dus het vormpje wat je kan creëren met  de nieuwe Magnetix van Essence. Nieuwsgierig naar deze tutorial? Lees dan vooral verder!!!


Benodigdheden
Voor deze Nail Art heb ik (zoals gewoonlijk) super goedkope Nail Art producten gebruikt. Hieronder staat wat ik gebruikt heb:

1) Basecoat: Essence


2) Kleurlak: Magnetics, nr05: Pixie Dust!


3) Magneetje: Stervormpje


4) SilverPolish: Nail Art Kiss (Silver Glitter)


5) Topcoat: Essence (Quick Dry)



En verder heb ik ook nog gebruikt:

Dotting Tools                                                 Stervormige Rhinestones
                  
Bron foto 2 is van de Essence website en foto 3 heb ik via google gevonden onder de naam: Essence Magnet. Voor foto 7 heb ik de volgende foto gebruikt: klik.



The Tutorial
Als eerste ben ik begonnen met een basecoat aan te brengen. Vervolgens heb ik het volgende gedaan om dit resultaat te krijgen:
Het is beste om het volgende te doen wanneer je dit wil toepassen:
1) Breng een heel dun laagje nagellak aan, let op de nagellak droogt snel en dan werkt de magneet al niet meer.
2) Gebruik je wijsvinger en houd met je andere hand de vinger vast (in mijn geval nu dus) en houd het magneetje met een millimeter afstand boven de nagel.
3) Houdt magneetje stil! Veel mensen bewegen het magneetje juist om het overal te krijgen, in dit geval is het niet nodig dus doe het dan ook niet.
4) Na ongeveer een minuutje in dezelfde positie gezeten te hebben kan je het magneetje verwijderen en krijg je het bovenstaande resultaat.
Vervolgens ben ik met een zilver kleurige nagellak lijntjes gaan aanbrengen aan de rand daar waar de lijntjes van de magneet het zichtbaarst waren en met een laagje topcoat en dotting heb ik een zilverkleurig sterretje gebruikt en deze in het midden geplaatst en tada!!! That's it:)
Toen heb ik nog een laagje topcoat toegepast en was het resultaat super schattig, niet te opvallend maar toch wel iets speciaals:)

Wat vonden jullie van deze Nail Art Tutorial? Ik vond het zelf wel erg leuk om te maken en bedenken. Zo kan je nu Magnetics als Nail Art gebruiken.

1 opmerking: