donderdag 21 juni 2012

DIY: Manicure

Je kent het vast wel, je hebt een heel leuk lakje op maar je nagelriemen zien er verder totaal niet uit. In dit bericht laat ik jullie zien hoe ik mijzelf een manicure behandeling geef. Dit hoeft niet te zijn zoals ze doen in salons, maar dit is zoals ik het zelf doe!

Voor een manicure hoef je eigenlijk geen tientallen euro's uit te geven in een schoonheidssalon. Het is zelfs zo makkelijk om zelf te doen, dat ik besloten heb jullie stap voor stap te laten zien hoe ik het zelf gedaan heb. Als eerste laat ik zien wat je allemaal nodig hebt voor een standaard manicure behandeling. Kijken jullie mee?


Benodigdheden
Nagellakremover, wattenstaafjes, wattenschijfjes

Nail Oil, Cuticle Softener, Alcohol
Nagelschaartje, Palpator
Gewone en Polijstvijl

Basecoat en Topcoat

Zoals je ziet heb je wel het een en ander nodig om een manicure uit te voeren, maar de meeste spulletjes hebben de meeste vrouwen al in huis, zeker de beauty-girls onder ons! De bovenstaande basecoat heb ik naar aanleiding van mijn eigen nagels gebruikt. Dat wil dus zeggen dat het kan variëren welke basecoat je gebruikt, net als de topcoat!


1) Nagellak verwijderen
De eerste stap die je uitvoert is het verwijderen van je oude nagellak. Dit is noodzakelijk om je nagels goed te kunnen verzorgen. Je zal al snel merken dat het resultaat minder zal zijn, wanneer je de nagellak laat zitten. Je nagellak kan zelfs beschadigd raken en er niet meer mooi uit zien. 
Nagellak verwijder je met een watje met nagellakremover, wattenstaafje, en wattenschijfjes. Maak je geen zorgen als het er niet helemaal af gaat! Dit gaat gedurende de rest van de behandeling er wel af.

2) Nagelriemen verzorgen
De nagelriemen zijn cruciaal voor de groei van de nagels. Wist je dat, wanneer je je nagelriemen niet goed verzorgd je nagels kort blijven? De nagelriem is eigenlijk een soort opening voor de zuurstof van je nagels. Heel belangrijk dus om deze goed te verzorgen. 



Hoe doe je dat? 
1) Ik heb de Essence nagelolie gebruikt en deze heb ik met een heel fijn kwastje op en rondom mijn nagelriemen aangebracht (ook bij mijn nagelwallen). Deze kost slechts €1,99 bij de Kruidvat. Tegenwoordig zit deze bij de Studio Nails collectie.
2) Deze masseer je heel goed in en laat je zeker vijf tot tien minuten inwerken. Niet alleen wordt het zacht, je nagelriemen worden ook lekker verzorgd. Ook bevordert deze nagelriemolie de groei van je nagels. Dit heeft te maken met het stimuleren van de doorbloeding. Deze nagelriemolie ruikt overigens super lekker!
3) Na het inmasseren en intrekken van de nagelriemolie heb ik een palpator gebruikt. Je kan ook een bokkenpootje gebruiken, maar deze heb ik gekregen van mijn opleiding en is ideaal! Met de palpator duw je de nagelriemen naar achteren

Tip: Je kan ook je nagelbed verzorgen door hier olie op aan te brengen. Dit is goed voor je nagels!
Optioneel: Je kan ook warm/lauw water pakken in een bakje en daar je handen in laten weken.


3) Uiteinde schoonmaken en nagels vijlen
Nu ik mijn nagelriemen goed verzorgd heb is mijn nagelbed ook belangrijk om te verzorgen. Hiervoor heb ik dezelfde palpator gebruikt, een gewone vijl en een polijstvijl.



1) Nadat ik de nagelriemen naar achteren heb geduwd heb ik met dezelfde palpator (deze moet je overigens schoonhouden door met een watje met alcohol iedere keer schoon te maken) en ben ik het vuil onder mijn nagels gaan verwijderen, dit vuil heb ik afgeveegd aan een schoon watje zodat je het niet weer terug stopt na opnieuw onder de nagel te gaan.
2) Vervolgens heb ik met de Essence Studio Nails vijl mijn nagels in een mooie vorm gevijld. Elke andere vijl is ook geschikt.
3) Na het schoonmaken van mijn nageluiteindes heb ik eerst mijn nagels ruw gevijjld.
4) Na het ruw vijlen van mijn nagels heb ik ze mooi gepolijst. Voor stappen drie en vier heb ik dezelfde 4-1, vijl gebruikt van Essence


5) Cuticle Softener & Basecoat
Als laastste zijn er nog enkele stappen die belangrijk zijn met een goede nagel verzorging! Lees hieronder hoe ik ze stap voor stap uitwerk.



1) Met een willekeurige Cuticle softener heb ik mijn cuticles gedaan op dezelfde manier als met de nagelriem-olie. Deze softener zorgt ervoor dat je velletjes zachter worden en daarna makkelijker te verwijderen zijn met een vellentang. Ik heb de Nail Expert Cuticle Softener van Catrice gebruikt, deze werkt snel en gemakkelijk!
Na de vellentang gebruikt te hebben heb ik mijn nagels ontvet met nagellakremover. Dit is noodzakelijk, omdat anders de nagellak niet pakt!
2) Als laatste heb ik een anti-split nagellak gebruikt van Essence. Ik heb namelijk heel snel dat mijn nagels scheuren! Deze basecoat hoef je niet per see te gebruiken.
Optioneel: Als je geen glimmende basecoat hebt kan je een mooie topcoat aanbrengen!


6) Optioneel: Peeling/Scrub+Crème
Iets wat je zeker ook niet moet vergeten om dit regelmatig bij te houden is jezelf verwennen meteen heerlijke peeling/scrub en daarna een handcrème.
Op mijn stage gebruikte ik altijd de producten dr. Babor. Deze zijn heerlijk, maar wel erg prijzig! Zo kan je ook geschikte producten vinden bij bijvoorbeeld De Tuinen, Kruidvat en Etos. Let wel op dat je goed en zorgvuldig kijkt naar de ingrediënten. 
Tip: Je kan ook een masker toepassen op je handen, of zelfs heerlijke handschoenen aantrekken waar verzorgende crèmes inzitten! Zo heeft Dr. Van Der Hoog betaalbare handmaskers en heeft Purederm de zogenoemde handmasker handschoenen.



Het is inmiddels al bijna een week geleden sinds mijn laatste update! Sorry daarvoor. Ik heb het erg druk gehad, zo heb ik verschillende verjaardagen gehad, is mijn broertje geslaagd voor zijn VWO, heb ik  mijn Pedicur Examen gehaald, is mijn vriend jarig. Noem het maar op! De komende dagen zullen jullie weer meer van mij horen!!! Ik hoop dat jullie dit artikel het wachten waard vonden!

1 opmerking: