zaterdag 28 juli 2012

Kort Verslag: Egypte Marsa Alam 2012

I'm back! Eerder liet ik jullie weten dat ik op vakantie zou gaan naar Egypte genaamd het plaatsje Marsa Alam. Ik kan jullie vertellen dat ik inmiddels alweer twee dagen terug ben en ik echt een super vakantie heb gehad! Ik zal een aantal foto's laten zien die ik genomen heb....



Resta Reef Resort, Marsa Alam Egypt
Een mond vol woorden dacht ik toen ik dit uitsprak. Resta Reef Resort is in verhouding een redelijk klein resort, als je vanaf het vliegveld komt (wat ongeveer vijf minuten met de autobus is) is dit het eerst wat je ziet. Deze korte afstand is echt duidelijk een pluspunt na een vliegrit van bijna 5 uur.
Dit Resort ligt in een ander resort, dat resort heet Resta Reef Grande Resort en samen is het van één eigenaar. Je kan ook van de ene naar de andere lopen. Dat is ook wel erg leuk om te zien, maar naar mijn mening was dat andere Resort veeeeeel te groot.
De Lobby. Het was donker en de foto is niet super mooi van kwaliteit, maar zo krijgen jullie wel een impressie van hoe het eruit zag.
Aangezien wij in het donker aankwamen (het wordt al rond zeven uur donker in Egypte) is deze foto de  volgende dag genomen vanaf de lobby. Een super mooi uitzicht op de zee en het strand!! Leeuk:D
In het Resort zijn twee relatief kleine zwembaden. Het is precies goed, de meeste mensen lagen toch aan het strand. Het linker zwembad dat je ziet is een groter zwembad. Hier werd waterpolo gedaan en aquarobics iedere dag. Het rechter zwembad is het wat kleiner zwembad. Hier zat ook een mini-bar waar je cocktails, drinken en eten kon halen.... ohja en ook ijsjes:).
De zwembaden waren tot zonsondergang (net als de zee) ''open''. Wanneer je drankjes, ijsjes en eten kon halen was nogal variërend.
Als de eerste twee zwembaden voorbij liep kwam je dit ook nog tegen. Dit was alweer zo'n beetje het randje van het resort. Achter de kamers had je ook nog een duikwinkel!
Drie keer per dag had je de meest ongelooflijke maaltijden, jammie!!! Heerlijk zo'n all-in-clusief  vakantie. Mijn favoriet: Het ontbijt!! Van pannenkoeken tot croissants tot heerlijke broodjes met chocola.
Wat ik overigens ook leuk vond waren de prachtige kunstwerken die je iedere dag kon bewonderen. Deze waren allemaal van suiker gemaakt, hoe gaaf! (De suiker smolt niet door de airco die iedere dag aanstond). De eetruimte was wel heel gezellig, je kon ook buiten eten. Let wel op dat hier eten gewassen wordt met kraanwater en dat je daar ziek van kan worden. Dat is wel een minpunt, ik heb zeker een dag ziek op bed gelegen van de maagkrampen! (net als ongeveer iedereen), poets dus ook niet je tanden met dit water. Gelukkig komen ze iedere dag twee flesjes water brengen! De service en de klantvriendelijkheid was echt toppie!!
Hier kon je iedere dag tot vijf uur 's middags heeeerlijke versgemaakte pizza en stokbroodjes eten!! Jammie!! Dat is ook een pluspunt. Je kon overal wel wat te eten en te drinken halen ook al was het geen officiële tijd om te eten.
 De lange pier die 's avonds verlicht werd. Op de eerste dag zagen we aan het einde van de pier koppel dat een romantisch diner had bij kaarslicht met een privé-ober. Hoe romantisch!!! Dit Resort is ook wel echt voor verliefde stelletjes en voor families! Echt heeel gezellig 
 Uitzicht vanaf het balkon van onze kamer. Vrij klein lijkt het hier, maar het was ook niet veel groter dan dit was het ook niet.
 Uitzicht over het strand. Vanaf van de pier zie je een trap omhoog gaan, dit was de trap om naar het andere resort te gaan.
 Als je naar je kamer liep (je had alleen maar kamers!) kwam je een heel armoedig deel tegen  waar niks te bekennen was, maar dit gaf je wel echt een Egyptisch gevoel.
Het leuke theater! Iedere avond had het zo gehete animatie-team om half tien de meest bizarre shows. Dansen met echte Egyptenaren, een vuurshow en een echte lachshow!


Dit was slechts een klein deel van mijn vakantie. Ik heb gedoken tussen de meest bijzondere vissen! Ik heb zelfs een schorpioenvis gezien.... eng!! (Je gaat dood als je deze aanraakt, gelukkig zitten deze vrijwel altijd in het koraal). Ook heb ik gezwommen tussen mooie schildpadden en hebben we gequated midden in de woestijn (dat is met een mini auto door de woestijn scheuren).
Wat ik wel een nadeel vond aan dit resort is het feit dat alles in elke taal werd vertaald als er iets gezegd werd (spaans, portugees, duits, engels, italiaans arabisch) behalve in het Nederlands! Achja wij waren de enige Nederlanders op een ander koppel na. Hier hebben we een hele goede band mee gekregen en veel dingen gedaan.
Ook de sfeer van het personeel was heel erg leuk en de dingen die je kon doen waren echt supertof! Let er wel op dat als je dingen wilt doen je echt vervoer nodig hebt, er is alleen maar woestijn! Uitgaan gaat bijna niet maar gelukkig hebben ze er wel een discotheek voor degene die toch willen.
Wat ik ook echt een minpunt vond (maar dat is in heel Egypte zo) je wordt afgezet waar je bij staat. Soms betaal je voor een flesje water 2 euro, soms 0,50 cent. Heel raar allemaal, maar al met al was het echt een super vakantie alleen net iets te kort! Ik raad zeker aan om er minstens 11 dagen naar toe te gaan.

Ik hoop dat jullie dit verslag leuk vonden en ik hoor/lees graag jullie vakantie-ervaringen met Egypte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten