donderdag 5 juli 2012

Nail Art Tutorial: Colour Splash (Ombre Nails)

Op een echte Nail Art blog horen natuurlijk naast review en swatches ook Nail Art thuis. Eens in de zoveel tijd probeer ik een Tutorial te plaatsen. Deze kost veel tijd om te bedenken, te maken, te fotograferen en te plaatsen. Hier gaan meestal twee tot drie dagen tijd over heen. Daarom zullen er maar eens in de zoveel tijd Tutorials online staan. Meestal zit er dan ook een video bij gelinked naar mijn youtube kanaal.

Het als weer een paar weken zomer, maar aan het weer was het nog niet echt te merken. Vandaar ook dat ik een vrolijke 'Colour Splash' nail art gemaakt heb. Nieuwsgierig hoe je deze leuke eenvoudige nail art in slechts een paar stappen maakt? Kijk dan verder!


Resultaat
Jullie zien het goed. Dit is de eerste keer dat ik een Nail Art Tutorial op mijn eigen nagels laat zien. Normaal gesproken ben ik daar niet echt een fan van, daar heb ik vaak het geduld niet voor (ik ben meestal bezig met van alles en nog wat, tijd/geduld om mijn Nail Art te laten drogen heb ik niet echt).


Benodigdheden
Voor deze Nail Art heb ik (zoals gewoonlijk) super goedkope gebruikt. 
Hieronder staat wat ik gebruikt heb:

1) Basecoat: Essence

2) Kleurlak: Essence Nude Glam Nr03, Cookies&Cream

3) Kleurlak: Essence Nr95, Wanna Be Your Sunshine

4) Kleurlak: Essence MultiDimension Nr 57, Love Of Pink

5) Kleurlak: Miss Sporty Nr346 

6) Topcoat: Max (Action)

7) Glitters: Multisparkle (Claire's)

8) Kleurlak: Essence Nr92, Better Late Then Never

9) Topcoat: Essence, Quick Dry


Verder heb ik ook nog gebruikt:


1) 2-1 Stempel&Scraper*             2) Een Spons*
   
                             3) Essence Stamping Plate
                                
1)* Deze heb ik gekocht op Ebay voor ongeveer €1,10
2)* Deze spons is verpakt met totaal 8 stuks. Deze heb ik gekocht bij de DA drogisterij  voor slechts €1,99

The Tutorial

Zoals altijd ben ik begonnen met het aanbrengen van een basecoat. Dit voorkomt onder andere de verkleuring van je nagels. Na het aanbrengen van een basecoat heb ik het Essence lakje van de collectie Nude Glam, nr03 Cookies&Cream gebruikt. Hier heb ik twee lagen van aangebracht. 
Nude kleurtjes zorgen ervoor dat felle kleurtjes (zoals neongeel, of neonroze) mooi naar voren komen. Er zijn veel mensen die dit met witte nagellak doen, maar voor een Ombre nail art is het beste om een nude kleurtje te gebruiken!
 Vervolgens heb ik een spons gepakt en deze eerst ''plat'' geknipt. Dit geeft een mooier effect dan wanneer deze rond is. Ik heb op de spons alle drie de kleurlakken zitten die ik al eerder benoemd heb (Miss Sporty 346, Essence 95 en 57). Deze combinatie heb ik gekozen omdat het een neon-achtig effect moet hebben. Hoe je dit doet is jouw vrije keuze.
Vervolgens pak je de spons waar je deze kleuren opgedaan hebt en rol je deze meerdere keren over je nagels. Ik heb dit drie keer gedaan om een mooi resultaat te krijgen. 
Op deze foto is het helaas niet goed te zien, maar om Ombre nails goed tot hun recht te laten komen is het belangrijk om een 'smudgie' topcoat snel aan te brengen terwijl het ontwerp nog nat is. Zo krijg je een mooi effect op je nagels.
Vervolgens heb ik twee lagen van deze prachtige glitter nagellak aangebracht. Het is jammer dat de camera niet echt laat zien hoe mooi deze lak tot zijn recht komt. Echt de mooiste glitters ooit!
Als laatste heb ik mijn splash toegevoegd. Deze heb ik gedaan van de Essence Stamping plate waar jullie  hier een review over kunnen lezen. Let wel op dat je je hier een fel kleurtje voor moet gebruiken. Anders zie je er niks meer van. Als laatste doe je er nog een topcoat over en voilá! Daar is je resultaat.


Ik hoop dat jullie dit een leuke Nail Art vinden! Ik hoor graag wat jullie de volgende keer willen zien en wat jullie mening hierover is.

2 opmerkingen:

  1. Leuk leuk!
    ik dacht al dat ik een plaatje van een van de nieuwe imageplates zag!
    De kleuren zijn ook leuk zo samen!:)
    liefs.x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw leuk!
    http://cutenailpolish.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen