woensdag 11 juli 2012

Swatch: LE, Catrice Coolibri

Al een tijdje geleden schreef ik een artikel over de leuke verassing die Catrice voor jullie in petto had rond juli. De leuke verfrissende lakjes van de Limited Edition Coolibri konden jullie al eerder bekijken op dit artikel. Waarschijnlijk zullen jullie ze ongetwijfeld in huis hebben, maar ik zal kort even mijn mening geven per lakje! Kijk vooral even mee....


Catrice LE, Coolibri
Zo zien ze er dus uit! Dit is de eerste keer dat ik dacht bij een Catrice Limited Edition. die moet ik allemaal hebben!!! Daarom heb ik ze ook gehaald. Ze kosten €2,50 per stuk en hebben mij totaal €12,50 gekost. Iets aan de dure kant voor mij, maar zeker de moeite waard. Wat een ge-wel-dige lakejs! Overigens zijn de lakjes op dit moment van Catrice 2 voor €4,00. Misschien hebben ze bij jou nog in de Kruidvat deze leuke lakjes liggen en ben je minder geld kwijt dan ik.
Hoe dan ook, ik heb voor elk lakje twee foto's gemaakt. Een aantal met flits en een aantal zonder, de foto's met flits heb ik genomen zodat de kleur mooier tot zijn recht kwam in de foto dan zonder flits. 


C01, Birds Flying High
Dit is het eerste lakje dat ik aanraakte bij het kopen van deze collectie. Het is ook wel toevallig dat dit ook meteen de eerste is van de hele serie. Birds flying high doet me denken aan de mooie heldere blauwe lucht in de tropische landen. Op de tweede foto heb ik slechts één laagje gebruikt en de tweede foto twee lagen. Zie jij het verschil? Ik zag het bijna niet, het enige waar ik het verschil aan zag was dat ik mijn witte randjes iets beter kon zien dan wanneer ik een tweede laag had gebruikt. Deze nagellak was ik 2-3 minuten per laag echt kurkdroog! Deze nagellak lakt heel fijn en heeft geen dikke substantie.

C02, Twist of Lemon
Ik denk dat ik dit wel het meest teleurstellende lakje vind van de hele collectie. Leuk hoor zo'n geel lakje, maar de substantie is vrij dik en is na drie lagen nog niet helemaal mooi afgewerkt. De droogtijd is ook het langste van allemaal en het lakje is niet erg prettig om te lakken. Wat ik wel mooi vind aan dit kleurtje is dat het een mooie goudkleurige shimmer in het lakje zit. De tweede foto is na een eerste laag en de tweede foto na een derde laag!

C03, Abloom
In tegenstelling tot Twist of Lemon vind ik Abloom de meest verrassende van de vijf lakjes. Het is weliswaar een rood lakje, maar het is toch net iets anders rood dan deze normaal gesproken is. Het lakje is ook erg vloeibaar en na één laag al vrij goed dekkend. Al heeft het pas na een tweede laag meer een rode kleur dan een rozige zoals het heeft bij de eerste laag. Ik denk dat dit lakje geschikt zal zijn voor water marble. Ook dit lakje droogt erg snel en is binnen 3 minuten per laag droog.

C04, Exotica
Bij een Limited Edition als Coolibri denk je meteen aan exotische kleurtjes die een warme en vriendelijke uitstraling hebben. Exotica is er daar een van en het lakje is echt heel erg leuk. Qua kwaliteit is hetzelfde als de C03 Abloom die ik hierboven heb beschreven. Vloeibaar, goed te lakken en zeer dekkend!

C05, Virgin Forest
Coolibri een duidelijke verwijzing naar de vogel kolibri doet je denken aan bossen. Als je dan denkt aan nagellak, welk kleurtje komt er dan in je op? Een heel mooi tropisch groene nagellak met een shimmer erin. Dit vind ik het leukste lakje van de serie als je kijkt naar de naam ervan. Al de andere namen vind ik ook erg leuk, maar als je kijkt naar de betekenis van het lakje en de kleur en dat in samenhang met de hele collectie, springt deze er toch wel echt boven uit! Dit lakje dekt in twee lagen (eigenlijk na één al) en is super snel droog, ik denk dat ook deze rond de twee minuten per laag nodig heeft.


Dat waren alle lakjes van de Limited Edition Coolibri. Welke is jou favoriet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten