woensdag 18 juli 2012

Swatch: Essence, nr32 Gold rush (+Dupes)

Ik had mezelf voorgenomen niks meer te bloggen voordat ik op vakantie ging en toch kon ik het niet laten toen ik dit schattige lakje zag staan in mijn kastje. Ik was namelijk op zoek naar een aantal kleurtjes voor Egypte (waar ik naar toe ga op vakantie, zoals ik jullie al eerder liet weten). Jullie weten waarschijnlijk ook dat ik echt verslaafd ben aan nagellak en ik eigenlijk altijd wel nagellak bij me heb, waarschijnlijk heb ik toch geen zin om dit op te dragen als ik in Egypte ben, maar het stelt me gerust dat ik iets bij me heb. Dit is een van de kleurtjes die ik meeneem en zelfs op dit moment op mijn nagels. Nieuwsgierig geworden naar de kleur? Kijk dan mee!



Essence NR32, Gold Rush
Zoals al aan het nummer kan zien is dit een lakje dat al een aardig tijdje mee gaat. Ik hoopte eigenlijk op een lakje met een subtiele goudglans en je meer denkt aan een zandkleurig lakje. Dit is dus niet het geval,  het is eigenlijk precies wat de naam zegt. 
Dit is dus hoe het kleurtje eruit ziet nadat ik de er één laag op heb gedaan. Ik was heel erg blij en tevreden met het resultaat, ik vond het super mooi en het is precies het zandkleurige lakje wat ik wilde. Op de derde foto zie je hoe het lakje eruit ziet met een flits. Daar lijkt het op een zilverkleurig lakje. Dat is het totaal niet zoals je op de eerste twee foto's kunnen zien. 
Zien jullie het duidelijke verschil tussen de eerste en tweede laag? Bij de flits niet, maar op de gewone foto's zie ik dus duidelijk dat dit echt meer een metallic goudkleurtje is dan een zandkleurig lakje. Dat is wel wat ik jammer vond aan dit lakje, verder droogt dit lakje heel snel (zeker de eerste laag), zijn er maar twee lagen nodig en is erg vloeibaar waardoor het makkelijk aan te brengen is en het sneller droogt.
Omschrijving lakje: De eerste laag doet je denken aan zand, door de fijne glittertjes die er in zitten.
Wanneer je de tweede laag aanbrengt krijg een mooi goudkleurig lakje met een metallic shimmer.

Facts:
Merk: Essence
Naam: Colour&Go
Inhoud: 5ml
Prijs: €1,29
Verkrijgbaar bij: Kruidvat
Dekking: 1-2 lagen
Droogtijd: Eerste laag minder dan 2 mins, daarna 3-5 mins.
Glitters/Gloss/Matt: Metallic Shimmer

Lakjes die erop lijken
Tegenwoordig beginnen veel lakjes op elkaar te lijken en willen mensen graag de goedkoopste versie hiervan kopen. Vandaar ook dat ik naar vergelijkbare lakjes voor jullie heb gezocht!
Van links naar rechts en van boven naar beneden:
OPI: Curry Up Don't Be Late! (Prijs: €13.95, inhoud: 15ml, bron: klik)
Chanel: Gold Fiction (Prijs: €21.00, inhoud 13ml, bron: klik)
Sally Hansen: Tassel (Prijs: €6.99, inhoud: 13.3ml, bron: klik)
Butter London: The Old Bill (Prijs: €12,95, inhoud: 11ml, bron: klik)
Essie: Shift Power (Prijs: 9.99, inhoud: 15ml, bron: klik)
Sephora: Charge It! (Prijs: €9.00, inhoud: 15ml, bron: klik)


Dit zijn slechts nog maar enkele van de vele kleurtjes die beschikbaar zijn in de nagellak wereld die erg op dit kleurtje lijken. De meeste kleurtjes hebben meer een oranje of een bronze ondertoon, maar lijken erg veel op Gold Rush. Heb jij dit kleurtje in huis? Wat vind je er wel/niet fijn aan? 

1 opmerking:

  1. Fijne review. Ik vind die van Essie het mooist om eerlijk te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen