zaterdag 18 augustus 2012

Essence: New Products Review

Het zal jullie ongetwijfeld niet ontgaan zijn, maar Essence heeft inmiddels de nieuwe collectie al in de schappen liggen. Dit gaf mij de ultieme gelegenheid om van een paar opvallende producten een review te schrijven. Mijn bedoeling was dit ook te doen met de 'Glowing in the Dark' nagellak van Essence, maar dit is al een tijdje uitverkocht in verschillende winkels in mijn omgeving. Jammer! Maar ik heb gelukkig wel een aantal anderen te pakken kunnen krijgen, kijken jullie mee?


Overview Producten
Dit zijn de producten die ik voor jullie heb uitgekozen. Op zich niet veel bijzondere producten, maar leuk  om aan jullie te laten zien! De producten die je op deze foto zien zijn (van links naar rechts): 06; Crack me! Pearly Pink, Special Effect Topper 13; MRS and MR Glitter, Colour and Change; 03 Sweet Suprise step 1, Colour and Change step 2, Colour and Go; 105 Party Princess. 
Ik heb voor jullie een kleine review gemaakt, kijken jullie mee? 
Ik was heel nieuwsgierig geworden naar dit product bij het zien van de previews. Het zal dan voor jullie ook geen wonder zijn dat ik dit in huis moést hebben. Er zijn vier kleuren beschikbaar, ik zat zelf te twijfelen tussen 01, Wonderlicious Green (blauw/groenige kleur) en dit kleurtje 03, Sweet Suprise.
Uiteindelijk heb ik besloten voor deze te gaan. Het lakje kost €1,99 net als de step 2.

Op de linkerfoto zie je de kleur van het lakje, het viel me een beetje tegen qua kleur. Aan het potje te zien had ik iets meer roze verwacht. Op de rechter foto zie het je eindresultaat. Het was precies wat ik ervan verwacht had!
Zoals kunt zien op de allereerste foto staat er stap voor stap op beschreven hoe je dit uitvoert, zo gezegd zo gedaan. Zo kan je op een snel
Dit is het tweede product dat ik voor jullie heb. Het was niet echt een verassing dat er een nieuw kleurtje in het assortiment zou komen nadat het witte cracking lakje eruit was. 
Hiervoor is een paarse met glitters in de plaats gekomen. Het eerste dat mij opviel was de dop, deze was groter geworden en het patroon was iets anders. Het was wel even wennen, deze steekt nu uit boven de andere lakjes van deze serie! Verder viel de stikker '3D effect' bij mij op. Ik had deze al op de website zien staan en ik was dus ook nieuwsgierig geworden naar het resultaat. 
Het resultaat was me een beetje tegen gevallen. De glitters zijn heel erg lastig aan te brengen, in tegenstelling tot vele andere cracking-lakjes moest je deze wat dikker aanbrengen voor een beter effect.
Waar ik vooral mee zat waren de bonkjes die voelde, je moest dit lakje echt meerdere keren aanbrengen en dat gaf niet zo'n mooi resultaat. Na dit meerdere keren geoefend te hebben, vond ik dat het nog steeds niet echt scheurde. Een beetje jammer vond ik dit. Wat mij ook tegenviel was het zogenoemde '3D effect'. Hieronder verstaan ze denk ik gewoon het normale effect dat je krijgt met deze lakjes, maar trekt dit meer klanten. Na het aanbrengen van een topcoat kregen de glitters wel meer glans, maar vond ik het product toch een beetje tegen vallen. Ik had iets meer verwacht.
Essence heeft twee nieuwe Special Effect Toppers in de collectie zitten, tenminste als je de 'Glowing in the dark' niet meerekent. Dit is er eentje van. Ook bij deze zat ik te twijfelen of ik ze allebei mee wilde nemen of niet. Helaas heeft Essence overal de prijzen omhoog gegooid, dus ook bij deze. Dit zorgde ervoor dat ik dit leuke lakje mee naar huis nam en leuk is die zeker! Het lakje kostte normaal €1,69 en nu €1,89. Heel erg jammer!
Oké, de glitters zijn heel lastig aan te brengen bij de Essence Special Effect Toppers, maar ziet dit resultaat er niet superleuk uit? Het 'Mrs and Mr Glitter' lakje voldoet de naam de eer aan.
Het is een super leuke glitterlak om 's avonds te dragen bij het uitgaan, of te verwerken in een Nail Art. 
Het voegt zeker iets toe aan je collectie. Ik raad overigens wel aan om niet met je kwastje dit aan te brengen, maar de glitters één voor één te pakken met een  'dotting tool'. Hierdoor ben je veel sneller klaar!
En als laatste lakje heb ik voor jullie in petto: Colour and Go, nr 105; Party Princess. Wat is dit een ongelooflijk mooi lakje zeg!
Al sinds ik dit lakje zag wist ik meteen dat ik dit lakje wilde hebben. Nu weet ik niet of dit al een van de bestaande lakjes is geweest die ze opnieuw hebben uitgebracht of dat dit een compleet nieuw lakje is. Het maakt mij in ieder geval niet uit, want dit was die €1,69 wel waard!! (Ja de Colour en Go lakjes zijn maar liefst 0,40 cent duurder geworden. Heeeel erg jammer).
Zien jullie wat ik bedoel? Het is jammer dat mijn camera niet alle glitters pakt, want het glimt zo mooi in de zon!! Ik weet even niet meer welk kleurtje ik als basiskleur heb gebruikt, ik dacht een lichtrozig kleurtje.
Het leuke van dit lakje is dat de kleur die de lak heeft, de glitters die ook die kleur hebben opvallen.
Voorbeeld: dit bovenstaande lakje had een rozige ondertoon, dit komt nu veel meer naar voren en de glitters van diezelfde kleur vallen ook heel erg op. Leuk!!!
Wat ik wel een nadeel vind aan dit lakje (aan de gehele collectie zelfs), is de applicator. Qua breedte is deze nu net zo dik als de applicator als van Catrice. Ik heb zelf nagels die moeilijk te lakken zijn met brede kwastjes, die smalle kwastjes vond ik toch fijner! De dop is wel erg prettig geworden en het is ook wel fijn dat ze er 3ml bij gedaan hebben! Hoeraa, lang leven Essence!


Wat vinden jullie van deze reviews? Welk product hebben jullie zelf al in huis gehaald en waar bij absoluut (niet) tevreden over? Ik ben benieuwd naar jullie mening van de nieuwe collectie van Essence en de verandering van de Colour and Go lakjes, net als de prijzen die omhoog zijn gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten