maandag 21 januari 2013

Nail Art Tutorial: Colourful Flocking

Jeej, ik heb weer een accu! Dat betekent dus weer dat ik volop aan de slag kan met het maken van foto's! Woehoe! Sinds ik jullie de 'Hot or Not' liet zien van Velvet nails ben ik helemaal fan geworden. Ik heb besloten ook kleurtjes te kopen via Ebay (daar kan je al twaalf potjes kopen voor nog geen drie euro) en ben ik aan de slag gegaan. Ik was het koude winter weer helemaal zat geworden en had zin in een mooie en vrolijke nail art! Vandaar dat ik onderstaande nail art juist vandaag aan jullie wil laten zien. Kijken jullie mee?

Resultaat
Is het niet super schattig? Zo met al deze sneeuw kunnen we wel wat kleur en vrolijkheid gebruiken. Ik ben erg fan van deze vrolijke en opvallende manier van nail art die je in mum van tijd zelf kan creeëren! Kijken verder voor de gebruikte producten en hoe ik het heb gedaan.

Overview Producten
Wat heb ik gebruikt? Bijna niks! Wat je op mijn nagels ziet is wat ik gebruik hebt. Op de foto zie je de volgende producten: 1)Essence, Ready For Boarding: 01 Sending You Kisses (De mooiste roze nagellak ooit en dekt perfect in één laag) ; 2)Essence, Fantasia; 01 Elves Like Lilac ; 3)Velvet flocking powder Roze en Paars en als laatste 4)Een waaier brush.


The Tutorial
Nu kan ik me best voorstellen dat jullie je afvragen hoe ik dat gedaan heb. Wees gerust, daar komt al snel een antwoord op. Door middel van foto's en tekst zal ik proberen stap voor stap aan jullie uit te leggen hoe ik het heb gedaan en waarom ik dit zo gedaan heb. Kijken jullie mee? Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat jullie een basecoat gebruiken;).
Als eerste heb ik gekeken naar de kleuren nagellak die het beste passen bij de poeders. Hoewel het lakje van Fantasia een mooie shimmer heeft en die van Ready For Boarding niet, vond ik het toch een erg mooie combinatie. Zo zie je duidelijk de verschillen en lopen ze mooi in elkaar over.
Nu hebben we besloten welke poeders we gaan gebruiken en welke nagellak. De volgorde van deze nail art is geheel aan jou, net als de kleuren. Als jij paars en roze maar niks vind, kan je altijd kiezen voor andere kleuren. Wat ik wel aanraad is om twee totaal verschillende kleuren te nemen. Afijn, nu heb ik de kleuren nagellak gekozen en ga ik nagels lakken. Op mijn pink heb ik twee laagjes 'Elves Like Lilac' aangebracht, net als op mijn duim en op mijn middelvinger het mooie lakje 'Sending You Kisses' in één laag. Laat dit goed drogen.
Nu komt het gedeelte waar je even geduld voor moet hebben. Ik heb besloten om de nagels half om half te doen om zo een leuk effect te krijgen, en de ene keer roze boven en de andere keer paars. Ook dit is jouw keuze!  Ik ben begonnen met het aanbrengen van een laagje 'Elves Like Lilac' en toen deze enigszins droog was een tweede laag. Op mijn ringvinger heb ik besloten dit vanaf mijn nagelriem tot aan het midden te doen en op mijn wijsvinger van het midden tot mijn uiteinde. Terwijl de nagellak nog nat was heb ik er van tevoren voor gezorgd dat mijn poeder bakjes open stonden op een plek waar je eventueel kan morsen en heb ik mijn vingers er een voor een in gedipt. Sommige doen dit met een tweezer en laten ze de poeders op hun handen vallen, maar ik zelf vind het zo fijner omdat je dan in een keer alles gehad hebt. Druk de poeder goed aan en gebruik je waaier brush om het weg te halen daar waar je het niet wil hebben.

Als laatste stap komt nu de roze poeder. In principe doe je nu hetzelfde met de roze poeder. Daar waar de nagel nog zichtbaar is breng je de roze nagellak aan en omdat deze dekt in één laag heb je maar een laag nodig. Ook nu dip je ze een voor een in het roze poeder doosje en druk je het aan met je vinger. Vervolgens pak je weer de waaier brush en haal je het overtollig weg. Breng vervolgens topcoat aan (ik heb gekozen voor een matte topcoat die ervoor zorgt dat het een leuk effect geeft) op de nagels waar GÉÉN poeder zit zodat deze nagellak langer blijft zitten en je nail art is klaar!


Eindresultaat



Brrr ik vind het maar helemaal niks al die sneeuw. Bij ons is er al zeker meer dan vijftien cm gevallen in de afgelopen dagen. Hoe zit het bij jullie? Dit was voor mij de reden geweest voor een mooie, vrolijke en gezellige nail art dit keer! 
P.S. Ik moet even melden dat op de foto's de paarse nagellak blauw lijkt, op de een of andere manier kreeg ik het er niet paars op:S.

En volgen jullie mijn Facebook-pagina al? Klik hier.

6 opmerkingen:

  1. super leuk met dat flocking powder :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gaaf effect! Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk gedaan! Net even anders dan gewoon de hele nagel één kleur! Leuke kleuren-combi ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk! Al zou ik zelf denk 1 van de twee nagels helemaal roze en de andere helemaal paars doen. haha. Deels ook uit luiheid.x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er echt gaaf uit!
    Sneeuw vind ik wel leuk hoor, maar om er in naar school te moeten fietsen is echt niets!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kan wel leuk zijn, maar niet bepaald met een gebroken arm:P.

      Verwijderen