zaterdag 2 februari 2013

NOTD: Valentine Studded Nails

Valentijnsdag is alweer bijna in zicht. Dat betekent natuurlijk je geliefde verrassen. Voor de meesten zal deze dag in het teken staan van verliefd zijn, liefde, relatie en noem het maar op. Wil jij op deze leuke dag ook nog mooie nagels hebben? Blijf dan vooral verder lezen en zie hoe je deze leuke nagels krijgt voor Valentijnsdag.
Toen ik laatst mijn pakketje met Studs (eindelijk, woehoe!) ontving voor mijn nagels ben ik direct aan de slag gegaan. In dit doosje zitten verschillende vormen studs (driehoekjes, hartjes, ruitjes, sterretjes, rondjes, vierkantjes enzovoorts) in de kleur goud. Ik heb veel zitten proberen en ben uiteindelijk op onderstaande resultaat gekomen.


NOTD: Valentine Studded Nails
Om eens een keer origineel te zijn, heb ik expres gekozen voor zilver- en goudkleurige nagellak. Daarbij vond ik het erg mooi staan bij de Studs. Wel moet ik er bij zeggen dat het erg lastig is om foto's te maken met mijn (goedkope) camera zonder weerkaatsing van het licht en een goede kwaliteit. Zelf ben ik erg tevreden over het resultaat.

Overview producten
Wat ik gebruikt heb is in feite niet erg veel. Ik heb namelijk het volgende gebruikt: 1) 2B Cosmetics, Silver; 2) Catrice, 650 Goldfinger; 3) MAX, Topcoat; 4) Goudkleurige Studs, Hartjes en rondjes; 5) Dotting Tool.


The Tutorial
Laten we beginnen met de tutorial. Dit is een zeer geschikte nail art als je eens zin hebt in iets eenvoudigs wat snel gedaan is en niet in de weg zit. Geloof het of niet, maar deze studs blijven erg goed zitten en je hebt er vrijwel geen last van.
Ik ben begonnen met het aanbrengen van de zilveren nagellak van 2B Cosmetics. Dit is een prachtige glitterende zilveren nagellak dat na één laag al mooi is, maar twee lagen nóg mooier. Het nagellakje heeft mij slechts €1,00 gekost en heeft was toen een tijdelijk actie bij de Kruidvat. 
Na het aanbrengen van de tweede laag van het mooie zilvergekleurde nagellakje, heb ik goed gewacht met drogen en tot de helft van de nagel het goudkleurige nagellakje 'Goldfinger' van Catrice erover heen aangebracht. Geen zorgen als dit niet perfect gaat, uiteindelijk zie je daar niks meer van als je de studs aanbrengt. Breng hiervan twee lagen aan en laat dit erg goed drogen totdat je verder gaat met de volgende stappen. Ik wacht zelf vaak een kwartier.
Als eenmaal alles goed de tijd gehad heeft om te drogen, breng je een dun laagje aan van de MAX topcoat die je in een van de Caviarsetjes tegen komt. Persoonlijk vind ik dit een van de fijnste topcoats om mee te werken als het gaat om het op plakken van nail art dingetjes. Overigens had ik voor het aanbrengen van de topcoat al mijn studs klaar gelegd zodat ik in een keer door kon werken.
Het meeste werk was het aanbrengen van de kleine rondjes. Dit heb ik dan ook als eerste  gedaan. Op iedere nagel heb ik het aangebracht op de lijn van zilver naar goud. Tussen de studs door heb ik ongeveer één millimeter aan ruimte over gelaten en afhankelijk van de breedte van de nagel heb je ongeveer 3-5 studs nodig. Op mijn ringivnger heb ik er echter maar twee aangebracht aan de zijkanten van mijn nagels. 
En als laatste stap heb ik het hartje geplaatst in het midden van mijn nagel met de punt naar beneden gericht. Breng als laatste een laagje topcoat aan ter bescherming van je nagels en je nail art is klaar!


Eindresultaten


Wat vinden jullie van deze NOTD? Zal ik vaker NOTD's en Nail Arts Plaatsen? Ik hoor ook graag wat jullie over veertien dagen gaan doen. Laat het me weten in een comment!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten