vrijdag 1 februari 2013

Review: Sleek

Sleek? Dat is toch geen budgetmerk? Nee dat klopt! Sleek is niet bepaald een budgetmerk als het gaat om de make up. Echter bij de webshop Alice&Jo zag ik laatst dat de lakjes van Sleek erg goedkoop waren, namelijk slechts twee euro. Toen ik beter keek, zag ik ook nog eens dat ze voor de helft van de prijs waren... Dus je betaalt gewoon één euro voor één nagellakje voor een best mooi merk. Sowieso ben ik wel erge fan geworden van deze mooie webshop. Er zijn veel betaalbare mooie en verrassende merken en daarbij zijn en blijven de verzendkosten slechts vijf euro. Hoewel ik mezelf had voorgenomen voorlopig niks meer te bestellen/kopen, had ik uiteindelijk toch nog een bestelling geplaatst en maar liefst vijf lakjes in huis gehaald. Vandaag zal ik deze reviewen.
Sleek is een redelijk bekend merk, dat niet echt in Nederlandse winkels verkocht wordt. Tegenwoordig verkopen ze het wel in verschillende webshops als Alice&Jo en Enchantra. Echter vond ik het vaak net iets te duur of waren de verzendkosten te hoog. Nu heb ik dus de ideale webshop gevonden en na goed zoeken heb ik vijf mooie lakjes gevonden.


Review: Sleek
Op de foto zie je vijf verschillende kleuren nagellak. Wat ik persoonlijk erg fijn vind, is dat ze allemaal een nummer hebben en een naam. Echter staat het nummer achter de naam (heel raar:S) en zijn de namen als volgt: Oxford 10, Storm 16, Truffle 38, Mud Pie 40, Princess 45. Heel toevallig zijn het ook allemaal kleuren met shimmers erin. Ik hou van glitters/shimmers en noem het maar op!


Het uiterlijk
Het uiterlijk van het merk vind ik vrij standaard. Sterker nog het lijkt sprekend op het uiterlijk van Catrice qua vorm. Een strakke matte dop en alles is rond. Wat ik wel erg leuk vind is de voorkant van het potje. Daarnaast vind ik de achterkant erg fijn. Het is allemaal duidelijk te lezen en de namen zijn ook erg leuk. Tot nu toe had ik nog geen irritaties ontdekt.

De nagellak
Het eerste potje dat ik opende (Oxford 10) was een verschrikking. De nagellak was erg dik en het leek wel alsof iemand het potje een jaar lang geopend had laten staan in een kast of iets dergelijks. Ik was erg teleurgesteld en na de nagellak verdund te hebben ben ik gaan kijken naar de rest van de nagellak. Gelukkig was de rest allemaal vrij dun en normaal. Dus het was gewoon pech hebben (denk ik).
De applicator is ook erg fijn, soepel en lakt mooi. De nagellak droogt snel en lakt in twee lagen. Kijken jullie mee naar de swatches?

De Swatches
Oxford 10
Zoals ik net al aangaf was dit een rampzalig potje nagellak om open te maken. Ik had liever gewild dat ik dit niet had gedaan en na de nagellak te verdunnen, bleef deze nog steeds stroef en dik.
Erg jammer, want het is wel een super mooi kleurtje. Het is een donkerblauw kleurte met shimmers erin. Hierdoor lijkt het net op een helderblauwe nacht en dat vind ik wel erg mooi. 
Ondanks dat de structuur van de lak helemaal niks is, dekt deze wel erg goed (namelijk in één laag) en droogt het toch nog enigszins snel. Wat vinden jullie van dit kleurtje?

Storm 16
De naam komt erg overeen met de lak. Het is een mooie, subtiele grijze nagellak en heeft kleine shimmers. Het dekt in twee lagen en droogt super snel . Helaas laat het wel strepen achter door het metallic-achtige effect.

Truffle 38
Ook nu hebben ze weer een erg leuke naam gekozen. De naam komt goed overeen met de lak. Het is een mooie bruine/nude lak met shimmers erin. Deze lak heeft wel twee tot drie lagen nodig om volledig te dekken.

Mud Pie 40
Mud Pie is een koperachtige nagellak met shimmers erin. Je zou het moeten zien als een versie donkerder van Truffle 38. Dekt mooi in twee lagen en droogt erg snel.

Princess 45
Ik denk dat ik mijn favoriete roze glitter nagellak heb gevonden. Deze mooie glitter nagellak is enigszins holografisch en dekt al eigenlijk erg goed in één laag. Zelf breng ik altijd een tweede laag aan.


Facts:
Merk: Sleek
Naam: Oxford 10/Storm 16/Truffle 38/Mud Pie 40/Princess 45
Inhoud: 10.5 ml
Prijs: €1,00
Verkrijgbaar bij: Alice&Jo
Dekking: De meeste twee, behalve Truffle 38 (twee tot drie)
Droogtijd: Per laag zo'n 3-5 minuten.
Makkelijk te verwijderen: ja
Makkelijk aan te brengen: ja
Glitter/Gloss/Matt: Shimmers/Glitters


Mijn mening: Ik vind dat ze mooie kleuren hebben en de prijs die je er voor betaald is eigenlijk te weinig voor het geen dat je er terug krijgt. De nagellak droogt snel, ze hebben leuke namen en ze dekken ook goed. 
Wat ik wel minder vind is, dat de potjes rond zijn van formaat.
Voordelen: Ze hebben leuke namen en nummers, dekken goed, zijn originele kleurtjes, drogen snel, zijn betaalbaar.
Nadelen: Alleen via de webshop verkrijgbaar, de vorm vind ik erg irritant (zo kan je van de bovenkant niet zien welke kleur welk potje is),



Al met al vind ik dat er vrij leuke kleuren tussen zitten die goed dekken. Vooral Princess 45 is echt mijn nieuwe favoriete nagellak geworden. Wat vinden jullie van het merk? Zijn jullie bekend met de nagellakjes van Sleek? Ik ben benieuwd!

6 opmerkingen:

  1. Mooie lakjes!:D
    Ik vind zelf Sleek wel vrij budget ?:P
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De make-up producten vind ik vaak toch best wel prijzig:)

      Verwijderen
  2. Wow, ze dekken wel goed! Moet maar eens een kijkje gaan nemen op die webshop! De blauwe is wel super!
    x http://modeaccro.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie lakjes! Ook leuk dat ze maar €1,- waren :D

    BeantwoordenVerwijderen