dinsdag 12 februari 2013

Swatch&Review: Catrice, 800 Heavy Metallalic (+Dupes)

Soms kom je wel eens een lakje tegen in de winkel waar je even een paar keer over moet nadenken of je deze wil kopen of niet. Dat had ik met dit lakje van Catrice. Als het nagellakje niet voor de helft van de prijs was, had ik het ook zeker niet gekocht. Alleen dan was ik wel dit fantastisch mooie nagellakje mis gelopen! 
Heavy Metallalic is een paarse duochrome nagellak met een zilveren ondertoon. Het is een van de mooiste lakjes die ik dit jaar heb aangeschaft en zeker de moeite waard om in je stash te hebben! Zeker nu de lakjes van Catrice in het oude assortiment voor de helft van de prijs zijn (dus betaal je er slechts €1,35 voor). Vandaag laat ik een aantal foto's zien van dit lakje.

Catrice: 800 Heavy Metallalic
We zijn inmiddels het uiterlijk van Catrice wel gewend. Wat ik persoonlijk wel altijd een nadeel vind is dat je van de bovenkant niet kan zien om welk kleurtje het gaat. Verder zijn ze wel strak en duidelijk gedrukt (de letters), daarnaast kan je ze prettig opruimen. Normaal gesproken kosten de nagellakjes €2,69. Deze zijn voor de helft van de prijs op het moment en de vernieuwde nagellakjes kosten €2,99. Catrice heeft een inhoud 10ml en is verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekpleister. 
Heavy Metallilac is een mooi duochrome nagellak. Door dit effect is het een nagellak die lastig op de foto te krijgen is. De ene keer lijkt deze erg paars, de andere keer lijkt het weer ergens anders op. Het is in feite een  donkerpaarse kleur met een zilveren ondertoon én zelfs een roze ondertoon. Op de foto's zie je dat deze al prachtig dekt na één laag! Ik stond helemaal versteld..... Daarnaast droogt het ook nog eens ontzettend snel!
Persoonlijk denk ik dat de werkelijke kleur van de nagellak ergens tussen de bovenste en onderste foto's inzit. Op de linkerfoto heb ik zonder flits foto gemaakt en rechter foto's met flits. Op de foto's vind ik het lakje erg lijken op lakje van Essence Fantasia, maar dat is in werkelijkheid totaal niet zo! Het is door het duochrome effect gewoon lastig te fotograferen. De tweede laag maakt het nagellakje helemaal af. 
Daarnaast droogt de lak snel en door de brede en soepele applicator van Catrice is het makkelijk aangebracht.


Facts:
Merk: Catrice
Naam: 800, Heavy Metallilac
Inhoud: 10ml
Prijs: €1,35 (van originine, €2,69)
Verkrijgbaar bij: Kruidvat
Dekking: 1-2 lagen
Droogtijd: Totaal zo'n 5-8 minuten voor twee lagen.
Makkelijk aan te brengen: ja
Makkelijk te verwijderen: ja
Glitter/Gloss/Matt: Duochrome Metal


Mijn mening: Wat is dit toch een prachtige nagellak! Als je dit nagellakje nog niet hebt, zou ik het zeker aan gaan schaffen. Het is zeker weten een must-have voor iedere stash en zulke unieke lakjes moet je gewoon hebben. Het droogt snel en dekt goed en over de prijs zou ik ook niet zeuren.
Voordeel: Erg betaalbaar, dekt goed, droogt snel, heeft een naam en nummer, is in vrijwel iedere Kruidvat/Trekpleister verkrijgbaar.
Nadeel: Lastig op de foto's te krijgen!


Ik heb geprobeerd te zoeken naar dupes, maar ik kon er geen vinden! Is dat eens even leuk nieuws... Een budgetlakje die uniek is. Wat vinden jullie van dit kleurtje? Heb je deze zelf ook in huis?

1 opmerking: