maandag 4 februari 2013

TAG: My Favourite TV-Series

TAG's invullen vind ik altijd erg leuk en zeker als jullie mij daardoor beter leren kennen. Het leek mij daarom een erg leuk idee om zo nu en dan eentje in te vullen zodat jullie mij een beetje leren kennen en hoe anders leer je iemand te kennen dan door te weten wat voor Televisie-Series kijkt? Op deze manier weten jullie wat mijn interesses zijn.
Oké, ik weet dat de meeste TV-series best wel bekend en cliché zijn, maar als ze leuk zijn maakt mij dat toch niet uit! 



TAG: My Favourite TV-Series
5) Teen-Wolf
Ik heb een zwak voor dit soort series. Ik denk wel dat je Fantasy mijn favoriete genre kan noemen. Het is dan ook vast geen verrassing als ik jullie vertel dat ik een dagdromer ben en dat ik soms wel eens hoop dat sommige dingen echt gebeuren, al geldt dat niet echt voor deze serie. 
Teen Wolf gaat over een jongen genaamd Scott die gebeten wordt door iets dat lijkt op een wolf, langzamerhand komt hij er achter dat het geen wolf is door de verschijnselen die hij krijgt van de beet. Op de eerste volle maan die dan volgt, komt hij er zelfs achter dat hij door een weerwolf is gebeten en begint zelf ook te veranderen.
Alles lijkt koek en ei te zijn en al helemaal als hij verliefd wordt op een meisje, maar dit veranderd alles als hij erachter komt dat haar vader een weerwolf-jager is.... spannend! 

4) Supernatural
Het lijkt haast wel alsof er geen einde aan deze serie komt. Inmiddels zijn de Winchester broers al bezig met hun achtste jaagseizoen op het bovennatuurlijke en kan ik nog steeds geen genoeg van ze krijgen. 
De broers kregen in eerste instantie de opdracht om hun vermiste vader te zoeken (in seizoen 1) en de oorzaak van de dood van hun moeder te achterhalen, maar inmiddels zijn ze bevriend met Engelen en hebben ze Lucifer ook al 'verslagen' en zijn ze nu op de tocht om de ergste wezens ooit te verslaan. 
Een leuke serie om eens goed bang te worden!

3) Pretty Little Liars
Vier meiden die in eerste instantie niets gemeen blijken te hebben worden bij elkaar gebracht door een meisje genaamd Allison. De meiden maken samen veel mee en blijken onafscheidelijk, totdat Allison vermist wordt. Een jaar later wordt haar lichaam gevonden en dat brengt de vier meiden weer samen. Regelmatig krijgen ze smsjes van een Anoniempersoon die van alles over hen schijnt te weten en dit tegen hen gebruikt, zouden ze er ooit achter komen wie Allison heeft vermoord?
Zeker geen verkeerde serie als je eens goed wil puzzelen en uit wil vogelen hoe het allemaal in elkaar zit. Succes! Je komt er niet uit, ik volg deze serie al een tijdje en iedere keer denk ik het opgelost te hebben maar zit het toch weer anders in elkaar. Heerlijk zulke series waarbij alles mogelijk is!

2) The Vampire Diaries
Het was erg lastig voor mij om te bepalen welke tv-serie er op nummer twee staat. Dit is een serie waar ik al helemaal hysterisch over ben vanaf aflevering één. Ik volg het dan ook al vanaf het eerste seizoen en ben niet weg te slaan van de knappe Salvatore-broers. 
Deze serie is inmiddels al bij het vierde seizoen beland en ieder seizoen zorgt weer voor kippenvel, tranen en gelach bij mij. Het gaat over een meisje genaamd Elena die verliefd wordt op Stefan. Als zij erachter komt dat hij én zijn broer een vampier zijn, veranderd dit haar (en niet alleen die van haar) leven. Hoe zou haar leven zijn gelopen als ze hem niet ontmoet had?

1) Once Upon A Time
Misschien ken je deze serie en misschien ook niet. Net als Pretty Little Liars wordt dit uitgezonden op ABC. Als er een ding is wat mensen altijd van mij zeggen is dat ik een dromer ben en van sprookjes houd. Toen ik achter deze serie kwam dacht ik dat ik gek werd. Hoe bestond het? Had iemand mijn gedachten gelezen? 
Een serie die gaat over de bekendste sprookjes die je maar kan bedenken?
Ja je leest het goed. Once Upon A Time gaat over de sprookjeswereld zoals wij die kennen (Sneeuwwitje, Asspoester etc), maar wat wij niet weten is dat ze allemaal bestaan en dat ze door de Boze Koningin vervloekt zijn naar onze wereld in het plaatsje 'StoryBrooke' waar niemand weet wie ze zijn. Er is maar een iemand die de vloek kan verbreken en als deze vloek verbroken is, is er nog maar een ding dat ze zich afvragen: waarom zijn we niet terug naar huis?
Once Upon A Time is bedacht door de makers van Lost (wat ik ook echt een geweldige serie vond) en tijdens iedere aflevering zie je twee verhaallijnen. Eentje van het heden en eentje van het verleden. Bijvoorbeeld: Als ze een personage laten zien in het heden, laten ze het verhaal zien van die persoon in de sprookjeswereld.
Haha, ik weet het, het klinkt best kinderachtig, maar dat is het zoooo niet! Het is een van de beste series ooit en ik hou ervan<3 Zijn jullie al bekend met deze serie?


Zo, dit was weer een soort van TAG, wat vonden jullie ervan om dit te lezen? Zouden jullie zulke dingen vaker willen zien? Ook ben ik erg benieuwd naar jullie favoriete tv-series! Misschien ontdek ik dan ook wel een nieuwe serie.... Ten slotte ben ik wel echt een serie-freak, laat het me rustig weten in een comment onder het artikel.

2 opmerkingen:

  1. Leuk! Pretty little liars lijkt me leuk
    xx♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Once upon a time, geweldige serie, vooral seizoen 2 is onwijs spannend. Vampire diaries volg ik ook. Beauty and the beast (2012 serie) is ook erg goed. Maar mijn all time favo serie is The walking dead, 10 Feb start de nieuwe aflevering weer in Amerika. Heerlijke serie.

    BeantwoordenVerwijderen