maandag 8 april 2013

Getest: Bourjois Python Topcoat

Ik liep laatst in de Etos en daar stond het dan eindelijk: 50% korting op de bekende Python Topcoat nagellak. Deze stond al een lange tijd op mijn wishlist, maar vanwege de hoge prijs kocht ik hem steeds niet en liet ik hem liggen. Normaal gesproken kost het lakje €8,60 en nu slechts de helft van de prijs. Dit is dus €4,30. Dat scheelt behoorlijk veel! 
De Bourjois Topcoat Python is in feite overal te koop waar ze Bourjois verkopen, dus ook bij de Etos. Daar zag ik staan dat ze hem voor de helft van de prijs verkochten. Meestal is dit het teken dat ze uit het assortiment gaan. Vandaag laat ik kort een aantal foto's zien over dit leuke en bijzondere lakje!


Bourjois Python Topcoat
Ik had veel verschillende meningen gehoord over deze nagellak en bij de ene werkte deze wel, bij de andere totaal niet. Dus besloot ik om wat verschillende kleurtjes te testen en kijken wat het mooiste resultaat leverde. Op bovenstaande foto heb ik gekozen voor diverse basiskleuren aangebracht en één topcoat. aangebracht. Van mijn duim tot pink heb ik de volgende lakken aangebracht: 1) Max zwarte nagellak (van de Caviar Setjes), 2) Catrice LE: SpecteculART; C02 Holi Hai, 3) Catrice 880: No Snow Patrol, 4) Wild & More: 28 en 5) Safari Neon Topcoat.
Zo zag het eruit eindelijk uit op mijn nagels. Let wel, dit is zo'n beetje mijn eerste poging met het uittesten van dit lakje. Ik heb overigens van het lakje wild&more twee laagjes op gedaan en hieruit was ook het mooiste resultaat gekomen. Zou dat er misschien mee te maken kunnen hebben? Want op de bovenste foto is het duidelijk te zien dat de goudkleurige nagellak het mooiste resultaat leverde. Ik had eigenlijk per toeval hiervan twee lagen aangebracht, omdat hij naar mijn mening dus niet volledig dekte. Daarom besloot ik overal nog eens twee lagen van aan te brengen. Sorry voor die witte vlekken, ik had zojuist iemands haren geverfd en kreeg het er niet goed af;). 
Zoals jullie kunnen zien, maakt het niet echt heel veel uit of je twee of één laag aanbrengt. Op de foto lijkt het iets mooier gelukt te zijn, maar dit komt door de flits. In werkelijkheid is het minder mooi. Eigenlijk is het dus  zo: hoe lichter het kleurtje, hoe mooier het resultaat. Wat op zich wel logisch is, omdat je op deze manier echt dat Python effect krijgt. Let trouwens wel op hoe je het aanbrengt, breng niet een te dunne laag aan maar ook niet te dik. Ikzelf vind het fijnste om je nagels in twee banen te lakken om een mooi resultaat te krijgen en ook moet ik erbij zeggen dat ik het wachten erg lang vind duren. De eerste keer dacht ik dat er niks meer ging gebeuren na een halve minuut wachten, maar net toen ik het weg wilde halen was het eindelijk  bezig! Ik denk dat je wel echt een paar minuten moet wachten op een mooi resultaat!!
En nog wat foto's van de lak met de mooie kleur van Wild&More om het bijzondere effect te laten zien. Ook nog foto's zonder basislaag (topcoat natuurlijk, anders werkt het resultaat niet).

Conclusie: Het idee is erg leuk bedacht, maar de uitvoering is echt waardeloos. Deze nagellak werkt alleen bij hele, hele lichte kleuren en het allermooiste bij goud. Het duurt ook onwijs lang voordat de nagellak droogt en om heel eerlijk te zijn valt het me een beetje tegen. Wat ben ik blij dat ik deze slechts voor €4,30 heb gekocht, want meer zou ik er niet aan uit geven. De Bourjois Python Topcoat kan je onder andere bij de ETOS kopen en heeft een inhoud van 10ml. 


Wat vinden jullie van dit lakje? Ikzelf vind hem bijzonder, helaas werkt het lakje niet overal bij en kost het normaal gesproken vrij veel geld. Wat vinden jullie daarvan? Zou jij het gekocht hebben als je de volledige prijs ervoor moet betalen? Of zou je hem zelfs nu nog laten liggen? Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

3 opmerkingen:

  1. Het eindresultaat is wel echt prachtig, maar als ik lees hoelang je moet wachten voor dat die droog is en dat het alleen op lichte kleuren werkt laat ik hem toch maar liggen! Erg jammer
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dit lakje vind ik zo gaaf! Ik heb hem vorig jaar gekocht en draag hem regelmatig op een lichtroze of nude lakje, dan doet hij het het mooist! :-)
    En met een dikke laag geeft hij vaak een mooier effect dan een dunner laagje!

    BeantwoordenVerwijderen