maandag 15 juli 2013

Getest/Review: BornPrettyStore, Tribal Colours nr 14 (+Dupes)

Een paar dagen terug liet ik jullie al een preview zien van de producten van de website BornPrettyStore, of zoals ik het graag noem BPS. Vandaag laat ik jullie een van de fantastische producten zien die ik heb mogen testen en ik ben helemaal fan. Lezen jullie mee?
Sinds OPI gekomen is met de Liquid Sand zijn deze (en vergelijkbare lakken) lakken erg populair. Vaak is er wel één probleem, namelijk de prijzen. De meeste merken die met dit soort lakken komen zijn vaak prijzig óf lastig verkrijgbaar. BPS heeft daar iets op bedacht. De Tribal Colours lakken en ik twijfelde al niet snel om dit product te nemen om te mogen reviewen en ik kan jullie verzekeren, ik ben helemaal verkocht!


Review: BornPrettyStore, Tribal Colours nr14
Bron
Om maar gelijk te beginnen. Dit is dus het lakje wat ik voor jullie ga reviewen. Het merk Tribal Colours, is voor mij redelijk onbekend en toen ik merkte dat de prijs slechts $3,99 was (oorspronkelijk: $5,59) moest ik deze wel uitproberen. Wie wil er nou geen fantastisch Liquid Sand lakje voor een mooie prijs uitproberen? Tribal Colours is een merk dat samenwerkt met BPS en deze variant is verkrijgbaar in 18! kleuren. Genoeg keuze dus en er zitten genoeg kleurtjes tussen. Bovenstaande foto is afkomstig van de website zelf en dus niet door mij gemaakt.

Algemene informatie
Het uiterlijk van de lakken vind ik niet erg spectaculair origineel. Toen ik het lakje ontvangen had, deed de vorm mij erg denken aan de Orly nagellak. Dit kwam door zowel de dop als het potje zelf. De tekst daarentegen, vind ik erg leuk gedaan. Duidelijk, maar op een goede manier erop gedrukt. Op de dop zit een stickertje met daarop iets in het Chinees/Japans/Koreaans (geen idee, kan het niet lezen) en daaronder 14, het nummer. Ook staat dit vermeld onderaan het flesje. Ook zit er een enorm schattig (soort) vlindertje op de dop afgebeld. Lieeef!!!
Vervolgens ga ik kijken naar de rest van het lakje. Het heeft een inhoud van 15ml, wat lekker veel is en daardoor de prijs ook wat betaalbaarder maakt. Ook is de prijs prima en zitten er ook geen verzendkosten aan vast, iets wat het allemaal nog fijner maakt. Een nadeel: de levertijd kan soms variëren van een week tot een paar weken. Achja, dat hebben we er wel voor over! Over het algemeen zijn ze bij mij snel met de levering, vaak wacht ik maar zo'n anderhalve week tot mijn pakketje. In dit geval zelfs minder dan een week. TOP! 

Het testen
Toen ik dit lakje ontvangen had, kon ik niet wachten met het uitproberen. Zo snel als voor mij mogelijk was, heb ik dit lakje op mijn nagels gedaan en was ik enigszins wat teleurgesteld door de kleur. Zoals jullie wel kunnen zien is dit kleurtje op de foto een babyblauw kleurtje, maar in het echt nog veel lichter! Iets meer naar het grijze toe. Ook zie je op de foto vrijwel geen glitters, maar in het echt barst het ervan. Beetje jammer dat de foto niet zo goed overkomt als het daadwerkelijk is. Al met al ben ik niet negatief over het kleurtje, maar is het jammer dat het zo anders is. Wat ik ook wel jammer vond aan dit lakje is het feit dat er geen ingrediënten op de lijst staan. Zo weet je niet wat er in zit, dus ging ik op de website kijken en gelukkig zag ik daar wel staan wat er NIET in zit:  toluene, formaldehyde, acetone type solvent, DBP and other carcinogenic substances. Erg handig dat ze dit ook nog op de website zetten.
Bij het testen merkte ik één ding direct op. De applicator. Zoals jullie wel weten, ben ik zelf enorme fan van dunne applicators die niet al te breed zijn. Dit werkt voor mij het meest effectief. Ik heb er een ontzettende hekel aan als lakken een lompe applicator hebben om mee te werken. Hierdoor krijg je vaak het idee dat je te veel of te weinig lak aan brengt en kan je niet precies genoeg werken. Ook in dit geval. De breedte is prima, de soepelheid ook, enkel de applicator is gewoon iets te dik naar mijn gevoel waardoor het niet prettig aanbrengt. Oh meiden, nog één groot voordeel: de dop is een anti-slip/glijd dop. Het is zodanig gemaakt dat de dop niet snel uit je handen glijdt! Echt iets voor mij, ook kan je het goed vastpakken en werkt het niet onhandig. Ook nog een voordeel, als je er nagellak op morst kan je dit gewoon weghalen zonder dat je dop verkleurt. Wel komt er wat zwart vanaf, maar tast dit verder de dop niet aan. Echt dus wat voor mij! 

De Resultaten
Dit lakje ben ik op verschillende manieren gaan testen, zodat jullie een beetje een idee hebben hoe dit goed werkt. Als eerste heb ik dit getest op mijn nagels zonder basecoat. Dit is te zien op bovenstaande foto's. Bij iedere foto heb ik één laag gebruikt, tenzij anders vermeld. Zonder basecoat brengt de lak niet echt gelijkmatig aan en is de lak er heel lastig af te halen door de glitters. 
Vervolgens heb ik dit met een basecoat gedaan. Een nagelverharder die ik ook van BPS heb gekregen (hier komt nog een aparte review over, maar hier ben ik ook erg enthousiast over!) De dekking is al gelijk weer iets beter, brengt gelijk prettig aan en de droogtijd is onwijs snel (Slechts binnen enkele minuten). Het eindresultaat is werkelijk verbluffend. Daarnaast krijg je echt een schurend effect. Iets dat ik erg belangrijk vind met deze lakken.
Als derde optie ging ik lakken met een topcoat. Ik had ondervonden dat de lak niet erg lang bleef zitten zonder topcoat. Zou dit wel zijn met topcoat? Zo ja, zou je dan ook verschil voelen in het schuureffect dat je hoort te krijgen? Eigenlijk ben ik hier heel erg verbaast over. Zodra ik een dunne laag topcoat aanbracht, (en nee, je moet hiervoor geen dikke topcoat aanbrengen) liet ik het drogen en na enkele minuten ging ik weer kijken wat het resultaat was. Eigenlijk ben ik erg verbaast over het feit dat het verschil in schuureffect nauwelijks voelbaar is. Je voelt dat er een topcoat over zit, doordat het iets minder heftig schuurt. Echter het schuureffect is nog wel aanwezig! Daarnaast blijft het veel langer zitten. Test drie was erg goed gelukt, een nadeel: de dekking was nog niet zo mega.
Ik had al snel ondervonden dat de nagellak niet in één laag zou dekken. Erg jammer, want ik was bang dat het schuureffect snel minder zou worden met een tweede laag. En dat was ook in dit geval zo. Je voelt dat er twee lagen op zitten. De dekking is overigens wel erg goed na twee lagen. Sowieso is één laag ook prima, maar een tweede laag nog beter. (Wel met basecoat).
Al met al ben ik erg positief over dit lakje. Mijn conclusie is het volgende: als je optimaal van dit lakje wil genieten, breng je een goede basecoat aan, daaroverheen breng je dit kleurtje aan en om de houdbaarheid goed te maken in een redelijk dikke laag, en als laatste een goede topcoat.

Facts:
Merk: Tribal Colours
Naam: 14 (nummer)
Inhoud: 15ml
Prijs: $3.99 en normaal $5.59
Verkrijgbaar bijBornPrettyStore
Dekking: 1-2 lagen
Droogtijd: ongeveer 3-4 minuten per laag
Makkelijk aan te brengen: redelijk
Makkelijk te verwijderen: redelijk, blijven wel wat blauwe glitters achter
Glitter/Gloss/Matt: Liquid Sand
Eindcijfer: 8,5

Mijn mening:  Een heel mooi en draagbaar lakje. Er zitten fijne en subtiele glitters in. De dekking is wel wat minder, maar de droogtijd is fantastisch snel. De applicator vind ik niet fijn, maar de prijs is goed betaalbaar en de inhoud is redelijk vol. Ik ondervind meer voordelen dan nadelen.
Voordeel: Betaalbare prijs, geen verzendkosten, ant-slip/glijd dop, goed schuureffect, grote hoeveelheid, redelijk snelle levering, droogt ontzettend snel, leuke kleurtjes.
Nadeel: Applicator is niet prettig, dekt niet volledig, uiterlijk niet origineel, geen naam alleen een nummer. 
Zou ik dit lakje aanschaffen als ik het zelf zou kopen? JA!

Lakjes die erop lijken
Tegenwoordig beginnen veel lakjes op elkaar te lijken en willen mensen graag de goedkoopste versie hiervan kopen. Vandaar ook dat ik naar vergelijkbare lakjes voor jullie heb gezocht!
Van links naar rechts en van boven naar beneden:
Julie G: Frosted Gum Drops, Blueberry Fizz (Prijs: $3.99, inhoud: 7ml, bron: klik)
Nicole by OPI: Blue-Berry Sweet On You (Prijs: $7.99 inhoud: 15ml, bron: klik)


Ik weet dat bovenstaande lakjes iets anders zijn dan dit lakje. Echter dit is wel hetgeen wat het meest in de buurt komt met dit lakje. Qua kleur is dit een vrij originele kleur. Wat vinden jullie van deze review/swatch/getest? Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met BPS en met dit lakje. Heb jij er wel eens van gehoord?
P.S. Alle foto's zijn gemaakt in daglicht en met flits.

1 opmerking: