donderdag 25 juli 2013

Nailpolish Battle: W7 vs Golden Rose

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een nailpolish battle geplaatst heb! Daarom leek het mij erg leuk om er weer eentje aan jullie te laten zien, deze kwam ik per toeval tegen tijdens het opruimen van mijn Stash en ik stond direct te popelen om deze twee ontzettend populaire lakjes te laten zien.
Een niet al te lange tijd geleden, was ik mijn Stash aan het opruimen. Hierbij heb ik een aantal lakjes bewaard en een aantal lakjes herontdekt. Ook kwam ik bij enkele lakjes tegen dat ze wel erg veel leken op andere lakjes. Dit keer de merken W7 en Golden Rose. Nieuwsgierig? Lees dan verder!


                             W7                           Golden Rose
 VS 
Vandaag laat ik jullie de twee bovenstaande lakejs zien en vergelijk ik ze met elkaar door een battle. Wellicht zal het jullie nu niet verbazen waarom ik deze twee lakjes heb uitgekozen. Op de linkerfoto zie je het lakje 97, Lava Flow van W7 en op de rechterfoto zie je het lakje Jolly Jewels 110 van Golden Rose. 
Als eerste ga ik kijken naar het uiterlijk. Golden Rose heeft een mooi strak uiterlijk met een zilveren dop, vanaf de bovenkant kan je de kleur goed zien en daarbij is dit lakje prima op te bergen doordat het niet al te hoog is en plat van vorm Heel handig, want met het lakje van W7 heb ik moeite om goed op te bergen. Al snel steekt deze uit en daar houd ik niet van. Ook nu kan je van bovenaf kijken. W7 vind ik erg lijken op het uiterlijk van de lakjes van O.P.I, en nemen hierdoor meer ruimte in beslag met opruimen. Wat het uiterlijk betreft gaat de eerste punt naar Golden Rose. Ofwel, de stand staat nu 0-1.

                                W7                                  Golden Rose
Voor het beste resultaat van deze lakken, heb ik geen basislaag gebruikt. Zo kan je de kwaliteit het beste beoordelen. Bij het testen viel mij één ding direct op. De rode glitters van Golden Rose zijn een stuk groter en daarbij ook zeshoekig. Terwijl bij W7 alle glitters even groot zijn. Houd je wat van meer variatie, dan is Golden Rose wat voor jou. Zo niet, dan W7! Dat er verschillende grote aan glitters in de lak zitten, maakt het voor mij unieker en daarom krijgt Golden Rose er weer een puntje bij en staat het nu dus 0-2. Persoonlijk vind ik dat het merk W7 de glitters beter doet spreiden en beter dekt. Hierdoor gaan er twee punten naar de lak van W7 en staat de stand gelijk! 2-2.

                                  W7                               Golden Rose
Bij het kijken naar de namen valt er een ding op. Golden Rose heeft enkel nummers en geen namen, W7 zowel namen als nummers en krijgt hierdoor een punt van mij. Dit maakt de stand 3-2. De naam van W7 is geplakt op een stikker op de dop en het nummer van Golden Rose achter op de dop. In dit geval vind ik het van Golden Rose beter opgelost, doordat er achter de ingrediënten op staan en dit er voor zorgt dat het niet allemaal te druk wordt en goed overzichtelijk blijft. De stand staat hierdoor 3-3. Bij de lakken van W7 zit er een inhoud van 15ml en van Golden Rose kon ik dit niet vinden. Erg onhandig! Uiteindelijk heb ik gevonden dat deze lakke een inhoud hebben van 10.8ml en hierdoor de punt gaat naar W7. Daarnaast kost W7 €2,95 per stuk (€5,00 voor twee lakken) en Golden Rose €3,95 en gaat er dus ook een punt naar W7. De stand is hierdoor 5-3. Als laatste kijk ik bij dit punt ook nog naar de verkrijgbaarheid. Golden Rose is in feite alleen  verkrijgbaar online of bij beurzen. Hierdoor wordt het lastiger om deze lakken te kopen, terwijl W7 in winkels verkrijgbaar is. Echter deze winkel (Op=Op Voordeelshop) is niet overal verkrijgbaar.  Doordat er wel eentje bij mij in de stad is, gaat er een punt naar W7 toe. Tussen stand tot nu toe: 6-3.

                                  W7                               Golden Rose
Kijkend naar de plek van de ingrediënten en de leesbaarheid gaat mijn punt naar Golden Rose. Golden Rose heeft besloten de ingrediënten achter de sticker geplakt en zijn hierdoor goed leesbaar. Bij W7 niet. Ook merkte ik op dat bij dit specifieke lakje Toluene als eerste ingrediënt vermeld staat. Toluene (in het Nederlands Tolueen) kan problemen veroorzaken met ademhaling als je deze geur dagelijks ruikt. Daarnaast kan het op langer termijn zelfs het geheugen beschadigen! Toluene wordt gezien als een van de drie 'Toxic's  in nagellakken. Mocht je dit dus tegen komen in je nagellak, zorg ervoor dat je het goed gebruikt. Door deze twee aspecten gaan er twee punten naar Golden Rose en staat de stand 6-5. 

      W7 Golden Rose
Als allerlaatste ben ik gaan kijken naar de applicators. Tijdens het lakken van mijn nagels merkte ik al direct dat de haartjes van de lakjes W7 erg flexibel zijn. Golden Rose heeft in dit geval hele rare haren en is wat stugger. Ook verspreidt W7 de lak wat beter en vind ik de breedte ook een stuk aangenamer. Hierdoor gaan er twee punten (omdat ik het spreiden van de lak al een punt gegeven had) bij Golden Rose bij en maakt het de stand 6-7. 


Ofwel: Golden Rose komt beter uit de test. De lak is net iets unieker en overzichterlijker. Kijk je naar de prijs, dekking en aanbrengen van de lak dan is W7 echt de winnaar. Welke vind jij het mooiste?

4 opmerkingen:

  1. het is inderdaad wat je maar net mooier vind XD ze lijken toch best op elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, ze lijken erg goed op elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt de foto's/namen soms omgedraaid, wordt er wel wat verwarrend van om te zien welke foto nou waarbij hoort.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook zeg je bij het laatste stuk dat de kwast van W7 beter is, maar geef je de punten aan Golden Rose. Vaag!

      Verwijderen