zondag 11 augustus 2013

DIY: get holographic nails without nailpolish!

Zoals jullie wellicht weten heb ik een enorme zwak voor holografische nagellak! Super mooi en super leuk voor deze dagen waarin de zon enorm goed schijnt. Je hebt verschillende soorten effecten, zoals spikkeltjes en een regenboog effect. Vandaag laat ik jullie zien hoe je mooie holografische nagels krijgt met een leuk regenboog effect zonder nagellak te gebruiken. Erg handig voor meiden die niet al te veel geld willen uitgeven aan holografische nagellak!


How to: get holographic nails
Het uiteindelijke eindresultaat is ontzettend mooi! Het blijft goed zitten en schittert van alle kanten. Ik laat jullie in enkele stappen zien hoe je dit fantastische resultaat in enkele stappen kan krijgen en er weinig geld voor nodig hebt.


Wat heb je nodig?
Op de foto kan je zien dat je enkele dingen nodig hebt. Ik zal even op een rijtje zetten wat je voor deze 'How To' nodig hebt.
- Nail Foil Glue             (deze kan je bij verschillende shops kopen maar ook via DashicaBeautyshop).
- Nail Foil, Holographic (deze heb ik via Ebay besteld, kan uiteraard ook via DBshop).
- Silver Nailpolish         (deze is van de HEMA die ik jullie al eens eerder liet zien, nummer 11).
- Een schaar
- En bokkenpootje        (niet noodzakelijk)

Uitleg
Als eerste heb ik een basecoat aangebracht om mijn natuurlijke nagels te beschermen. Dit is zo'n automatisme geworden dat ik dit eigenlijk nooit meer laat zien. Na het aanbrengen (en droog laten worden van de basecoat. Breng je een tot twee lagen zilverkleurige nagellak aan. Dit hoeft niet per dekkend te zijn). Deze zilverkleurige nagellak dient eigenlijk enkel voor het opvullen van de lege vlekken. 
Laat dit goed drogen.
Terwijl de nagellak goed droogt, knip je alvast een stukje folie uit. Op deze manier hoef je dit niet te doen zodra de lijm op de nagels zit. Let wel op met de grootte knippen, want je hebt niet zoveel nodig voor je nagels.  Als de nagellak droog is en je hebt een stukje geknipt, gaan we door naar de volgende stap.
Als de zilverkleurige nagellak goed droogt, is het belangrijk om de lijm aan te brengen. Als eerste zal deze wit zijn en langzamerhand transparant. Als deze transparant is moet je op letten dat je nergens tegen aan stoot, op deze manier kan er namelijk alleen folie op komen.
Bij het aanbrengen van de folie moet je letten op een aantal dingen, namelijk dat heel de nagel gedekt is en ook dat je nergens scheurtjes of kreukeltjes ziet. Hoe ik het doe is als volgt: Ik pak een stukje van de folie (die ik zojuist heb geknipt) en zorg ervoor dat ik het zo egaal mogelijk aanbreng op mijn nagels. Eventuele bobbeltjes zorg maak ik egaal door er met een bokkenpootje of mijn duim. Let wel op dat je heel snel moet werken, dus je brengt de folie erop, veegt er even snel over en trekt deze er direct weer af. Herhaal deze stappen bij al je nagels en je krijgt hele mooie holografische nagels! Het resultaat dat je ziet, is vooral gemaakt met flits. Het schittert namelijk zo erg (nog erger dan op de foto's) dat mijn camera het anders niet eens wil pakken!
Als je wil, kan je ook een mooie topcoat gebruiken. Let wel, dit is een speciale topcoat die voor de nail foils bestemd is. Een gewone topcoat maakt het resultaat mat en haalt de glans er dus uit. Deze topcoat komt van de Nail Foil Kit van DashicaBeauty webshop.  Ook heb ik wel eens een filmpje gemaakt van het aanbrengen van de folie. Deze is wel in het Engels. Klik op play om het filmpje te kunnen afspelen.


Ik hoop dat jullie dit een leuke How To vinden en laat me weten wat jij graag de volgende keer wil zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten