donderdag 1 augustus 2013

Mijn Top 5: Hema nagellak, fullsize

Het is alweer een tijdje geleden sinds ik mijn laatste Mijn Top 5 geplaatst heb. Dit heeft er vooral mee te maken dat het redelijk wat tijd in beslag neemt om te schrijven en foto's te maken. Vandaag laat ik jullie niet eentje op kleur zien, maar op merknaam. Dit keer staat het in het teken van de Hema nagellak, en niet de mini's of andere lakken, nee de fullsize. Dit houdt in dat deze nagellakjes een inhoud hebben van 11ml en variëren van €2,50 tot €3,75. Kijken jullie mee?

Nr05: HEMA, Longlasting; nr 91
Als je aan mij zou moeten vragen welk budgetmerk de mooiste en dekkendste rood/roze nagellak zou hebben. Dan wist ik het wel! Dan zou ik volmondig HEMA roepen. Een aantal jaren bleef HEMA in dezelfde stijlen hangen van de nagellak. Deze veranderden niet echt en de meest voorkomende kleurtjes die je in de HEMA kon vinden waren ook de meest gedragen kleurtjes of de meest standaard kleurtjes (denk maar aan wit, zwart, rood etc.). Dit is sinds een tijdje veranderd, maar een ding wat er nauwelijks veranderd is zijn deze mooie rood/roze lakken! Hoewel dit een al wat oudere versie is, blijft deze lak ontzettend goed van kwaliteit. Lekker vloeibaar, dekt goed in een laag (al is een tweede altijd beter), droogt snel, veel inhoud en nog eens betaalbare prijs van €2,50. Wat willen we nog meer? Op bovenstaande foto's draag ik twee lagen. De middelste foto is zonder flits genomen en de rechtse foto met flits. Wat vinden jullie van deze nagellak? Het maken van goede foto's was overigens erg lastig. Doordat er veel rood en roze in deze nagellak verwerkt zit, neigde de camera meer naar roze dan naar rood!

Nr04: HEMA, Diamond; nr07
De Diamond collectie van de HEMA zit al een lange tijd in het assortiment. Zo heb ik regelmatig wel leuke lakjes zien liggen, maar was er nooit echt eentje waarvan ik het 'WAUW' gevoel kreeg. Totdat ik bovenstaande lakje tegenkwam. Dit is werkelijk een van de mooiste donkerblauwe lakken die ik ooit gezien heb. De substantie is weliswaar wat dikker en de dekking iets minder dan bovenstaande lak, maar dit is echt een ideale lak om te dragen bij een avondje uit of bij een nail art! Dit heeft vooral te maken met miniscule glitters die erin verwerkt zitten en continu blijven glinsteren. Deze nagellak dekt in 2-3 lagen (afhankelijk van hoe dik je het aanbrengt). Droogt echter wel net zo snel als bovenstaande lak en kost ook €2,50.

Nr03: HEMA, Longlasting; 826
Nu is het tijd voor mijn top drie en daarvan kan ik jullie één ding verzekeren. Dit zijn echte toppers! Vandaag laat ik jullie eentje zien die een tijdje een ware hype was, nadat de HEMA haar assortiment had vernieuwd. Iedereen vond dit een prachtige nagellak, doordat het Holografisch effect gaf. Namelijk, een spikkeltjes holografisch effect. Deze nagellak droogt ook nog eens snel, dekt goed en brengt prettig aan. Ik wilde deze zo snel mogelijk in mijn bezit hebben en toen ik hem had kon ik jullie verzekeren dat deze hoog bovenaan mijn lijst staat van favoriete nagellakken. Klik hier voor de review die ik al eens eerder gemaakt heb. De lak dekt in een laag, een tweede is net iets mooier en kost €2.50. Het is een prachtige rode glitterlak en een must-have voor alle holografische addicts onder ons! De foto met flits geeft het beste weer hoe de kleur is, in het echt is nog wel een tikkeltje donkerder van kleur.

Nr02: HEMA, Longlasting; 829
Als nummer twee heb ik ook een lakje uit de nieuwe collectie. Had ik al verteld dat ik de nieuwe collectie echt helemaal geweldig vind? Zo ook dit mooie lakje. Ik ben geen paarse nagellak liefhebber (laten we het zo zeggen, ik heb er niet veel van in mijn stash), maar dit lakje is echt een plaatje!! Een mooi subtiel lakje met subtiele glitters. Erg geschikt voor overdag, maar ook voor een avondje uit. Droogt erg snel en dekt goed in twee lagen. Een lak die lastig te fotograferen is en een combinatie van de foto's geeft het beste weer hoe de lak is.

Nr01: HEMA, Holographic Blue; 53
Hoe kan het ook anders dan dat er een holografisch lakje op nummer 1 zou staan. Sinds de HEMA uitgekomen is met deze collectie ben ik een paar prachtige holografische lakken rijker geworden en dat voor een zeer mooie prijs van €3,75. De HEMA heeft besloten om dit soort speciale lakken toch iets duurder te doen, gelukkig lijden ze daar niet onder. Deze prachtige lakjes zijn echt onwijs populair en zeer betaalbaar. Ik heb er een aantal, waarvan ik de blauwe het mooiste vind. De lak brengt prima aan, dekt in twee lagen en droogt redelijk snel. De lak wordt wel iets dikker van substantie naarmate ik hem verder gebruik, maar dit lijdt niet onder het lakken of het resultaat. Dit lakje heeft het zogenoemde regenboog effect en lak nummer 826 een spikkeltjes effect. Dit lakje was overigens lastig te fotograferen! Het heeft een onwijs mooi en grote hoeveelheid aan glitter gehalte, zeker in de zon.


Wat vonden jullie van deze Top 5? Welk merk zouden jullie graag terug willen zien? Wat zijn jullie favoriete HEMA nagellakjes, eentje die er niet tussen staat die jullie mij aanraden? 

3 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren! Nummer 2 vind ik erg mooi, maar de holographic collectie van de Hema vind ik echt géweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw zijn inderdaad erg mooie nagellakjes
    Ik heb zelf de rode nagellak (nr 46 of 64 :$) helemaal opgemaakt!!
    X

    BeantwoordenVerwijderen