zaterdag 21 september 2013

Swatch&Review: Claire's Glitter Sand (+Dupes)

Het ene na het andere budgetmerk komt met de Sand/Textured lakken of hoe je ze ook wil noemen. Zo heeft de Claire's inmiddels de zogenoemde Glitter Sand lakken. Deze tip kwam ik tegen op beautyill.nl en was ik zo nieuwsgierig geworden dat ik een paar dagen later naar Rotterdam ben gegaan om te kijken of ik ze nog tegen kwam en dat was gelukt!

Op dit moment worden alle lakken van Claire's vervangen voor een nieuw uiterlijk. Dat betekent dat er op alle oude lakken korting geldt voor 1 euro. Helaas kwam ik slechts één lak nog tegen, gelukkig wel degene die ik het mooiste vond. Deze ga ik vandaag voor jullie reviewen.

Review: Claire's Glitter Sand
Dit is het lakje dat ik aan jullie ga laten zien. Het uiterlijk is niet heel anders in vergelijking met de andere lakken. Het enige waar je aan kan zien dat het gaat om de Sand lakken, doordat er op staat Glitter Sand, effect nail polish. De lak heeft een inhoud van 9ml en kost op dit moment €1,00. Normaal gesproken betaal je er €4,95 voor (wat ik best wel duur vind voor wat de hoeveelheid die je ervoor krijgt). De applicator is verder normaal en zorgt voor het gemakkelijk aanbrengen van de lak.
In eerste instantie had ik verwacht dat de lakken een beetje zouden lijken op die van Essence. Het tegendeel is echter gebleken, want wat zijn ze anders en zo ontzettend mooi! Ik ben helemaal weg van deze lak. Jammer dat ik alleen deze tegen kwam, als ik er nog meer tegen kom neem ik die namelijk ook mee! De lak brengt prettig aan en dekt bijna in één laag. Op bovenstaande foto's kan je het resultaat zien na één laag zonder flits en met flits in daglicht. In eerste instantie lijkt het wat zilver, maar als je goed kijkt zie je er ook een blauwe gloed door. Deze is beter te zien bij een tweede laag.
Dit is hoe de lak eruit ziet met een tweede laag erop. Compleet dekkend en valt erg op, maar ook weer niet té. Het leuke aan deze lak is, dat hij ook nog wat grote glitters bevat en hierdoor een extra leuk effect weergeeft op je nagels en het van alle kanten glinstert. De lak is erg mooi blauw/zilver en is een perfecte aanvulling voor je sand/textured collectie. De textuur is trouwens ook erg fijn, niet te schurend maar wel een leuk en mooi effect.



Facts:
Merk: Claire's
Naam: Glitter Sand, Blauw
Inhoud: 9ml
Prijs: €1,00 (normaal €4,95)
Verkrijgbaar bij: de Claire's
Dekking: 2 lagen
Droogtijd: 4-5 minuten per laag.
Makkelijk aan te brengen: ja
Makkelijk te verwijderen: lastig, maar wel te doen.
Glitter/Gloss/Matt: Sand/Textured

Mijn mening: Super leuke lakjes voor een mooie prijs. Wat wil je nog meer? Twijfel je over het kopen van deze lakjes? Geloof me, als je ze koopt heb je geen spijt. De kwaliteit is goed, dekking goed en de prijs. Enige waar ik wat op heb aan te merken is het verwijderen. Achja, wat doe je er aan. Dat hoort nou eenmaal erbij.
Voordeel: Goedkoop, makkelijk aan te brengen, goede dekking, leuke kleurtjes, 
Nadeel: het verwijderen van de lak is wel echt erg lastig, maar het is te doen.


Lakjes die erop lijken

Van links naar rechts en van boven naar beneden:
O.P.I: Get Your Number (Prijs: €14.95, inhoud: 15ml, bron: klik)

3 opmerkingen: