dinsdag 29 oktober 2013

Review&Swatch: Covergirl, nr420) Pink Twinkle Rose Brilliant Topcoat (+Dupes)

Vandaag laat ik jullie een review zien van een mooi nagellakje dat ik ontving in een nailbox! Mocht je de unboxing niet gezien hebben, dan kan je deze hier bekijken. We kennen allemaal wel de prachtige Golden Rose Scale lakken. Of de lakken van Nfu-Oh. Beide lakken hebben een prachtig effect en maken de nagels echt heel mysterieus. Vandaag heb ik een lakje die er erg veel op lijkt. Deze lak is afkomstig van het merk Covergil, dat lastig in Nederland verkrijgbaar is. Wel erg leuk om te laten zien!


Review&Swatches: Covergirl, Rose Brilliant Topcoat
Dit is hoe de topcoat eruit ziet. Covergirl is een ontzettend bekend als een tijdschrift, maar wist je ook dat ze hun eigen cosmeticalijn hebben? Vaak speciaal gericht voor jonge kinderen, maar uiteraard ook voor iedere cosmeticagek. Het lakje vind ik er ontzettend mooi uit zien. Het potje ziet er erg leuk en heeft ook nog een inhoud van maar liefst 11ml. Lekker veel dus.



Het uiterlijk

Wat ik zelf erg leuk vond en me meteen was gevallen, was de manier hoe het verpakt zat. Het zat namelijk in een kartonnen doosje verpakt waar alle informatie op stond. Handig, want zo kan je nog eens iets opzoeken. Wat ik nog meer fijn vind is het formaat van het potje. Het is wel groot, maar smal. Hierdoor is het gemakkelijk op te bergen. Alleen past het wat lastiger in lades doordat de dop ook vrij groot is. Dat vind ik wel een nadeel. 
Op de achterkant van het potje staan ingrediënten verwerkt, met de houdbaarheid. Wat ik zelf een enorme pluspunt vind aan dit potje, is de naamvermelding. Zoals jullie wellicht weten heb ik er een hekel aan als dit bijvoorbeeld op een stikker zit aan de lengte van de dop, of als dit gewoon op de achterkant wordt vermeld (dan vervaagt het heel snel). Bij dit lakje zit het op de bovenakant van de dop vermeld, kort maar krachtig. Love it! 
Betreffende de applicator, deze is vrij smal en recht afgesneden. Dit is iets waar je van moet houden, want niet iedereen kan overweg met een smalle applicator. Ikzelf vind dit wel erg fijn, vooral omdat deze dun is en zeer flexibel. Hierdoor gaat het aanbrengen gemakkelijk en blijft er niet teveel lak aan de applicator zitten. Zeker fijn, aangezien dit bedoeld is als topcoat en niet als gewone lak. Tijd om uit te testen.

De Resultaten
Als eerste heb ik de nagellak uitgeprobeerd zonder basislak. Prachtig, maar hij valt erg weg. Wel leuk als je iets bijzonders wil op je nagels zonder dat het teveel opvalt. Het fijne aan deze lak is dat het ook nog eens redelijk snel droogt.
Vervolgens heb ik het aangebracht op twee verschillende basiskleuren. Op deze manier kunnen jullie het beste kijken hoe de lak is op een donkere kleur en een lichte kleur. De lichte kleur die ik gebruik heb is de lak van Kiko. Die jullie al vaker hebben gezien, dit is de kleur in nummer 338. Als donkere kleur heb ik een prachtige rode kleur van Catrice C03 Abloom. Deze is afkomstig uit de mooie collectie 'Coolibri' waar ik al een tijdje erg fan van ben. 
Zoals je op beide foto's kan zien, zijn het prachtige swatches. Zelf vind ik de lak het mooist op een donkere lak. 

Facts:
Merk: Covergirl
Naam: 420) Pink Twinkle, Rose Brilliant Topcoat
Inhoud: 11ml
Prijs: (? de lak kwam in een box)
Verkrijgbaar bij: geen idee of dit in Nederland te koop is.
Dekking: 1 laag
Droogtijd: 5 minuten
Makkelijk aan te brengen: redelijk.
Makkelijk te verwijderen: ja
Glitter/Gloss/Matt: Glitter Topcoat

Mijn mening: Ik vind deze topcoat erg mooi. Hij doet me veel denken aan de Golden Rose topcoats die erg bekend staan om de prachtige lak. De lak staat het mooiste bij een lichte kleur. Covergirl staat bekend om de lage prijzen en de goeie kwaliteit.
Voordeel: Leuke lak, mooi te combineren, mooi uiterlijk.
Nadeel: Moeilijk verkrijgbaar in Nederland,vrij grote dop.


Lakjes die erop lijken
De enige lakjes die in de buurt komen zijn de Golden Rose effect lakjes. Ook deze wijken nog enigszins af  van de lakjes en daarom heb ik die er niet bij gezet.



Ik ben erg blij dat ik de box heb besteld. Dit is een actie ter ere van het eenjarige bestaan van Beautyvoordeelshop.nl. De boxen zijn nog beschikbaar, maar beperkt. Er zitten maar liefst 8 fullsize producten in en is zeker de moeite waard om even een kijkje te nemen als je de unboxing nog niet gezien hebt en benieuwd bent wat er ongeveer in kan zitten. Erg leuk, want zo leer je kennis maken met onbekende en bekende merken! 

4 opmerkingen: