dinsdag 8 oktober 2013

Review: From Paris With Love by Infinity Woman

Nieuwe, onbekende merken uitproberen? Yes please! Ik vind het heerlijk om nieuwe merken uit te proberen, zeker als het voor een voordelig prijsje is. Op deze manier maakt het namelijk niet heel erg uit of het tegenvalt of juist mee valt. Toen ik dus een tijdje geleden bij de Op=Op Voordeelshop langs liep om te kijken of ze bij ons filiaal de Essie aanbieding hadden (helaas niet), merkte ik nog iets anders op. De W7 lakken waren namelijk weggehaald en vervangen voor nieuwe lakken....
In eerste instantie was ik ietwat teleurgesteld, omdat ik W7 echt een prettig merk vind en jullie daar al een aantal reviews over hebben kunnen lezen. Deze teleurstelling werd eigenlijk al snel een grote opvrolijking. Ik merkte namelijk dat ze vervangen waren voor een (voor mij) onbekend merk. Dit merk heet Infinity Women en naast de gewone lakjes van dit merk, hebben ze ook een Infinity Women 'From Paris With Love' collectie uitgebracht met wat neutralere kleuren pasteltinten. Bij de W7 lakken betaalde je 2 voor €5,- en voor deze lakken 3 voor €5,-. Dat is natuurlijk wel iets om blij van te worden. Ik heb er dan ook drie gekocht en vandaag laat ik jullie er twee zien!


Review: From Paris With Love
Ik heb zelf twee kleurtjes mee genomen waar ik nieuwsgierig naar was. Dit zijn namelijk pasteltinten en uit ervaring weet ik dat voor goedkopere merken, goede pastellakken die niet stroperig zijn en goed dekken erg lastig te vinden zijn. Dus was ik wel nieuwsgierig geworden. De nagellakjes hebben geen namen, maar nummers (altijd weer jammer dat niet alle merken daar aan doen). De nummers die ik heb mee genomen zijn: 03, een mooie pastelgroene kleur en 06, een pastelpaarse kleur. Ik had in mijn achterhoofd gehouden dat de kwaliteit zou zijn zoals ik gewend ben van goedkope pasteltinten.

Over het merk
From Paris With Love is een merk dat verkrijgbaar is bij de Op=Op Voordeelshop. Helaas is deze winkel niet overal te vinden en zou ik geen idee hebben waar ze dit merk nog meer verkopen.
Ik weet ook niet of ze het voorgoed vervangen voor W7 of dat dit tijdelijk is. From Paris With Love zijn eigenlijk voornamelijk pasteltinten die ze verkopen, terwijl de gewone lijn van Infinity Women vooral glitters en dergelijke bevat!

Het Uiterlijk
Het uiterlijk vind ik vrij goedkoop eruit zien, maar niet verkeerd. De dop is wit en van plastic, maar het potje zelf is van glas. De tekst vind ik goed te lezen en de voorkant vind ik er erg leuk uit zien. De lakken hebben een inhoud van 10ml (wat ik wel fijn vind) en kosten dus 3 voor €5,00. De lakken zijn 12 maanden houdbaar. Op de achterkant staat eigenlijk alles wat je wil weten over de lak.
De applicator (het kwastje) vind ik zelf erg fijn, omdat deze vrij smal is en recht af gesneden. Ik heb liever rond afgesneden, dit brengt het makkelijkst aan. Wel merkte ik al direct dat de substantie al wat stroperiger aanvoelde dan normale lakken. 


De Resultaten
Uiteraard is een review niet compleet zonder wat swatches te laten zien. Op deze manier kunnen jullie een goed beeld krijgen bij de lakjes.

From Paris With Love: nr03
Bij het aanbrengen van de eerste laag merkte ik al gelijk op dat het ontzettend stroperig was, dit had ik eigenlijk al stiekem verwacht bij het opmerken van de dikke substantie. De eerste laag dekt erg slecht, niet gelijk en zeer stroperig. Het kleurtje neigt een beetje naar geel, terwijl het wel groen is. Doordat de lak zo stroperig en dik is, brengt het ook lastig aan. Nee, ik was teleurgesteld door de eerste laag. Tijd om een twee aan te brengen!
Na een kwartier wachten, was de eerste laag droog genoeg, maar nog niet helemaal, om een tweede aan te brengen. Bij het aanbrengen merkte ik al gelijk op dat de dekking een stuk beter is. Ik was eigenlijk verrast dat de dekking gewoon perfect was in twee laagjes, jeej! Ik was toch blij verrast, zeker na het resultaat te zien van de eerste laag. De kleur komt vrij goed overeen met het potje en is een mooie pastelgroene kleur. Ik denk niet dat ik de kleur los zou dragen, omdat het toch wel wat streperig is, maar voor een nail art of in combinatie met iets anders is het een mooie lak.

From Paris With Love: 06
Met dezelfde gedachte als bij de eerste lak, ging ik de tweede lak aanbrengen. Ik was benieuwd naar de kwaliteit van deze lak. Echter tot mijn grote verrassing merkte ik op dat deze substantie niet heel erg dik was, maar juist vloeibaar en gemakkelijk was aan te brengen (onthoud: hoe dikker/stroperige, hoe slechter de egale dekking en hoe meer strepen het achter laat). Ik was best wel onder de indruk van het aanbrengen van dit kleurtje. In tegenstelling tot bovenstaande lak, vind ik dit nu egaler aan te brengen en beter dekkend dan ik verwacht had. Ook is de droogtijd sneller van deze lak!
Bij de tweede laag is de lak compleet dekkend. Ik ben zeer verrast door dit kleurtje, zeker als je het vergelijkt met het andere kleurtje is dit toch wel een favoriet van mij. Komt goed overeen met de kleur in het flesje, dekt goed, brengt fijn aan en is een mooie kleur. Het is echt een perfecte lila/paarse kleur om een mooie nail art mee te maken.


Mijn Mening: Het is dat de lakken goedkoop waren, anders was ik denk ik erg teleurgesteld. Het paarse kleurtje vind ik wel erg mooi, maar de groene vind ik tegenvallen. Goed te gebruiken bij nail art of in combinatie met een andere lak (bijvoorbeeld glitters).
Voordelen: Goedkoop, verschillende kleuren, Simpele kleuren.
Nadelen: Dekt in twee lagen, maar is wel vrij streperig en dekt niet egaal genoeg, vrij stroperige substantie, recht afgesneden applicator waardoor aanbrengen lastig is, Lastig  verkrijgbaar.


Nee, ik denk niet dat ik deze lakken nog eens ga kopen. Misschien als ik een interessant kleurtje vind voor bijvoorbeeld een nail art. Verder ben ik niet echt geWOWed door deze kleuren en ben ik nog altijd op zoek naar mooie en goeie pasteltinten. Laat me vooral weten als jij deze al gevonden hebt!

1 opmerking:

  1. Mooie kleuren! Alleen jammer van de dekking, persoonlijk kies ik dan liever wat duurdere lakjes die beter dekken.

    BeantwoordenVerwijderen