maandag 30 december 2013

Review: Rimmel London Space Dust 2x

En voor de feestdagen kunnen de Sand-effect lakjes natuurlijk ook niet ontbreken. Speciaal daarom heeft Rimmel een collectie uitgebracht genaamd 'Space Dust' die, zoals je al doet denken, geïnspireerd is door het prachtige heelal dat om onze aardbol heen bevindt. Om het dust-effect helemaal af te maken hebben ze gekozen voor een Sand-effect! Ik heb er twee meegenomen, omdat het 1+1 gratis was. Ik zat te twijfelen of ik de anderen ook mee wilde nemen, maar die leken al een beetje op wat ik had. Dus vandaar dat ik er twee meenam.


Review: Rimmel London Space Dust 2x
De lakjes die ik heb gehaald zijn de rode en groene variant uit de collectie. Dit zijn de kleurtjes: 1) 004, Luna Love en 2) 005, Total Eclipse. Zeer toepasselijke namen waar ze goed over hebben nagedacht. Tijd voor de review!
Ook nu heeft Rimmel gekozen voor het uiterlijk dat ze altijd hebben met nagellak. Wel fijn, want hierdoor herken je meteen dat het gaat om Rimmel. Rimmel is een merk dat vrij gemakkelijk te verkrijgen is en wat mij betreft zit tussen budget en high-end nagellak. Dus wil je niet al te veel geld uit geven aan een mooi merk, dan is Rimmel zeker een aanrader. De nagellakjes hebben een inhoud van 8ml en wat ik persoonlijk een pluspunt vind, is dat de dop smaller is dan het flesje. Op die manier kan je van bovenaf kijken in je stash en zie je meteen welke kleuren je hebt en dat kan heel makkelijk zin als je op zoek bent naar een specifieke lak. Ook nu geld weer dat ik voor iedere lak dat de linkerfoto één laag is en de rechterfoto twee lagen. Beiden nagelakjes zijn gefotografeerd in daglicht. 

004, Luna Love
Als eerste heb ik voor jullie Luna Love. Luna Love is een mooie dieprode kleur die perfect dekt in twee lagen. Alhoewel één laag ook prima is, geeft een tweede laag net iets meer kleur en iets meer diepte. Luna Love heeft naast de rode glitters, die duidelijk aanwezig zijn, ook andere kleurtjes in de lak zitten zoals blauw, zilver en roze. Alhoewel dit in eerste instantie niet zichtbaar is in het potje, zie je dit wel op je nagels als het opdroogt. Super mooi, vooral omdat de lak matte opdroogt. Een hele mooie combinatie die zeker past bij de Kerst nagellakjes. 
005, Total Eclipse
Ook deze naam is weer toepasselijk gekozen. De combinatie van kleuren die je zeker enigszins denken aan een Eclipse en past heel goed bij wat donkere dagen. Wat je misschien niet meteen opvalt, maar wel ziet als je beter kijkt, is dat de lak een duochrome effect heeft. Er zit namelijk een paarse gloed in. Deze is minder zichtbaar op je nagels, maar geeft wel dat mooie diepe en donkere effect als deze opdroogt. Ook deze lak heeft nog miniscule glitters die goed zichtbaar zijn wanneer de lak opdroogt. Hier gaat het om zilveren, licht en donkergroene en heeeel zachtblauwe glinstertjes. Ik vind deze lak veruit de mooiste van de twee. Hij is heel mysterieus en iedere keer als je er naar kijkt zie je weer iets anders nieuws. Hij droogt, net als de rode, matte op. Wat ik wel een beetje een nadeel vind aan deze lak, dat de eerste laag niet geheel in een keer dekt. Hierdoor heeft hij zeker twee tot drie lagen nodig. Wat jammer is, want hierdoor wordt het voelbare Sand-Effect minder en ook lijkt de substantie ietwat dikkiger te zijn dan de rode lak waardoor het iets langer duurt voor hij droogt. Al met al vind ik dit toch de mooiste van de twee!


Mijn mening: Ben jij ook zo'n fan van de Sand-effect nagellakjes? Dan is deze collectie zeker niet onmisbaar. Hoewel er toch wel wat kleurtjes zijn die vrij veel voorkomen, zitten er ook een paar bij die zeker wat unieker zijn. Ze drogen redelijk snel en hebben niet zoveel lagen nodig voor een goede dekking. Ook vind ik het Sand-Effect heel fijn, hij is namelijk niet te grove. Daarnaast vind ik het ook erg mooi dat de lakjes matte opdrogen. Kortom, een collectie die de moeite waard is om even naar te kijken als je deze toevallig tegen komt in een van de vele verkooppunten.
Voordelen: dekken redelijk goed, leuk en handig uiterlijk, leuke namen, gemakkelijk verkrijgbaar.
Nadelen: de applicator is te dik en te lomp voor mij om goed en nauwkeurig mee te werken. Deze is ook niet flexibel genoeg en mag zeker veranderen, voor meiden die niet veel geld hebben toch wel ietwat prijzig (maar vaak hebben ze wel hele leuke aanbiedingen), veel herkenbare Sand-Effect kleurtjes.

Rimmel London is onder andere te koop bij Kruidvat, Etos, DA, DIRX, diverse zelfstandige drogisterijen en Bol.com voor €6,99 per stuk en in zijn in totaal vijf kleuren beschikbaar.
Al met al heb ik een verdeelde mening over deze lakjes. Ik vind de kleuren prachtig en de collectie is zeker leuk bedacht, maar ik weet niet of ik ze zou kopen voor de originele prijs. De 1+1 aanbieding  daarentegen is dan zeker wel weer de moeite waard. Wat is jouw ervaring met deze lakjes?

4 opmerkingen:

  1. Wauw erg mooie lak! Je moet er van houden. En leuk zo met die 1+1 aanbieding!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het knalroze lakje vind ik wel erg leuk! En ook prima voor in de zomer of andere maanden van het jaar.
    Komende week zijn ze ook nog 1+1 gratis bij Kruidvat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet total eclipse er gaaf uit!

    BeantwoordenVerwijderen