donderdag 27 maart 2014

Review: Catrice; LE Luxury Lacquers, Sand' Sation (Part 1)

Na mijn geweldige ervaring met de eerste vier lakjes van de Luxury Lacquers LE van Catrice kon ik niet wachten met het uittesten van de andere drie lakjes die ik nog had staan. Echter was ik zo enthousiast geworden dat ik terug naar de winkels ben gegaan om nog drie andere Sand' Sation lakken te halen. De enige lak die ik nu niet in mijn bezit heb is de zilverkleurige Sand'Sation lak, maar die vond ik naar mijn mening teveel lijken op die van Essence en liet ik dus maar staan. Vandaag de eerste vier lakken!


Review Catrice; LE Luxury Lacquers Sand' Sation (Part 1)
In eerste instantie had ik alleen de eerste drie lakjes in huis gehaald, waarvan ik de paarse (per ongelijk) dubbel had gekocht. Deze heb ik besloten te doen in een winactie. De reden dat ik deze drie voornamelijk had gekozen was vanwege de originaliteit aan kleuren, want hoe vaak vind je nou een blauwe, groene en paarse sand-effect lak? Niet vaak dus en ik had ze ook nog niet in mijn bezit. Echter bij het zien van de andere vijf lakken was ik toch wel erg nieuwsgierig geworden en onder de indruk van de variatie onder de kleurtjes. Zoals ik al eerder zei, de enige lak die ik niet heb is de zilvergekleurde lak. Er is dus voor ieder wat wils in deze collectie. De lakken die je op de foto ziet zijn: 1) C02, Maliblue; 2) C03, Sandhopper; 3) C04, PLUMbeach en 4) C05; Strawberry BAYquiri. Vier totaal verschillende kleuren die het hele jaar draagbaar zijn en waardoor ik geen Sand-effect lakken meer hoef te kopen. Wat wil je nog meer? Tijd voor de swatches!


1) C02, Maliblue
Een ding waar Catrice mij zeker verrast mee heeft met deze collectie zijn de namen. Het lijkt wel alsof ze het goed willen maken met de LE's van de afgelopen tijd, want om nou te zeggen dat deze zo origineel waren? Nee niet echt. Deze collectie maakt wat namen betreft al veel goed. Wat kleuren betreft? Jazeker, dat ook!
Maliblue is, zoals de naam het al zegt, een blauwe kleur. Hij valt direct op na één laag, maar is nog vrij sheer. Jammer, want dat verwacht je in eerste instantie niet. Wat mij ook direct opviel was het kwastje. Deze leek wel in een soort pletmachine terecht zijn gekomen, want wat ziet hij er uitgedund en goedkoop uit, Bah! 
Ik vind deze kleur onwijs mooi en ik zou dit de komende dagen zeker veel dragen. Wat ik erg leuk vind aan deze lak (en aan de andere lakken uit deze serie), dat je de zilvergekleurde glitters goed ziet op je nagels. 
Qua kleur ben ik fan en heeft hij mijn hart gestolen. Hij is origineel en ik vind hem super mooi, qua applicator is het een NO-GO. Deze is echt 3x niks, totaal verkeerd afgesneden en om van te huilen. Hierdoor zal ik minder snel naar dit kleurtje grijpen, jammer want hij verdient zeker een pluim voor originaliteit. Zou ik hem opnieuw kopen? Als het aan het kwastje had gelegen, dan absoluut niet. Echter de kleur trekt mijn aandacht en is ontzettend mooi.

2) C03, Sandhopper
Van de hele Luxury Lacquers collectie was dit de allereerste die mijn aandacht trok. Wat een plaatje! Ik denk dat het lang geleden is dat ik zo'n ontzettend mooie kleur heb gezien. Hij oog vrolijk, speels en toch volwassen. Als enige van de gehele Sand' Sation collectie bevat deze goudkleurige glitters in plaats van zilver en dat maakt hem zo uniek. Ik was benieuwd naar de kwaliteit van deze en of het kwastje net zo beroerd zou zijn.
Sandhopper is een prachtige groene kleur die je erg mooi kan verwerken in een nail art. Hoewel er op het potje staat 'apply 2x' vind ik de dekking nog vrij goed voor de eerste laag. De applicator (het kwastje) is ook iets beter dan de bovenstaande kleur, misschien heeft de dekking daar wel mee te maken? 

Van alle sand-kleuren is dit de meest unieke, meest bijzondere kleur die ik in mijn bezit heb. Door de goudkleurige glitters ben ik echt onder de indruk van deze kleur en denk ik zomaar dat hij in mijn 'Top 10' favorieten van dit jaar zou kunnen zitten. Dat terwijl het jaar net begonnen is. Hij is ook erg leuk als afwisseling met het blauwe lakje. Hij staat fris, jong en volwassen tegelijkertijd. Mijn absolute favoriet van deze  vier en ik zou hem direct weer opnieuw kopen.

3) C04,PLUMbeach
Hoewel de naam iets minder origineel is dan de rest, blijft het nog steeds een leuke naam en een paarse Sand-effect lak zie je niet snel verschijnen. Ik was erg benieuwd naar deze kleur en hoopte ik dat hij net zo verrassend zou zijn als de bovenstaande twee lakken.
Houd je van een wat chiquere kleur? Dan is dit denk ik wel wat meer voor jou. Net als Sandhopper bevat deze kleur goudkleurige glitters en dat vind ik erg mooi gekozen bij deze paarse kleur. Hierdoor maakt het de lak een warmere uitstraling.  De eerste laag vind ik vrij goed dekken, maar niet egaal genoeg. Op dit potje staat 'apply 2x' dus dat deed ik dan maar!
Een tweede laag is meer dan voldoende en maakt de kleur net iets specialer. Ook deze heeft mijn hart gestolen, iets minder dan 'Sandhopper', maar toch. Het is een mooi lakje en zeker een aanrader De applicator van deze is ook niet helemaal geweldig en iets te plat. Ja ook deze kleur zo ik direct weer opnieuw kopen.

4) C05, Strawberry BAYquiri
Ook hiervan vind ik de naam van de lak weer origineel. Het kleurtje daarentegen, vind ik het minst origineel van alle kleurtjes. Rood is naar mijn mening de meest voorkomende Sand-effect lak van allemaal. Toch was ik erg benieuwd, want hij had toch iets anders dan de Essence rode lak die ik al had.
Qua dekking is dit de meest dekkende van de vier. Hoewel er bij deze geen 'apply 2x' staat, raad ik een tweede laag toch zeker wel aan om de rode intensiteit nog iets meer naar voren te laten komen, nu vind ik hem zelf iets te rozig. De applicator van deze is ook niet helemaal super, maar het beste van alle vier.
Wel vind ik het jammer dat deze kleur wat minder rood is dan ik had gehoopt dat deze zou zijn. Hij is iets aan de rozige kant, dus wat dat betreft stelt deze mij het meest teleur qua kleur. Voor de rest is het een primalak, maar weet ik niet of ik hem opnieuw gekocht zou hebben.

Mijn mening: Ben jij, net als ik, ook zo'n fan van Sand-effect lakken? Dan is dit wel een collectie voor jou. Of heb je altijd al sandlakken willen kopen, maar nooit genoeg kleuren gevonden die bij je passen? Dan is het helemaal wat voor jou. Originelere kleuren vind je niet en zeker niet voor de prijs. Echter vind ik dat er op ieder potje 'apply 2x' had moeten staan. De kwaliteit kan beter (want ik heb al langer ervaringen met Catrice) en de applicators zijn al helemaal een ramp om mee te werken. Zeker voor een beginner, daarnaast zien ze er gewoon niet uit. Jammer.
Voordelen: originele kleuren, redelijk goeie dekking, redelijke prijs, goeie hoeveelheid.
Nadelen: kwaliteit kan iets beter, applicator ronduit slecht.


De Catrice Luxury Lacquers lakken zijn op dit moment tijdelijk verkrijgbaar (op=op) voor €3,69 per stuk. Op het moment is er zelfs nog een aanbieding voor Catrice nagellak, namelijk 2 voor €5,-.
Als deze lakken niet in de aanbieding waren geweest, had ik wellicht alleen de blauwe en groene gekocht. Voor een prijs van €3,69 vind ik ze best duur. De kwaliteit is er eigenlijk alleen maar achteruit gegaan, dat terwijl de originaliteit van namen en kleuren juist erop vooruit ging. Jammer!

3 opmerkingen: