zaterdag 29 maart 2014

Review: HEMA Dotting Tool en Dip&Clean nagellakremover

Dat de HEMA goeie nagellak heeft, dat weten we inmiddels wel. Het begon ooit eenvoudig met de meest standaard kleurtjes als rood, blauw, diamant en dat soort kleurtjes. Je had ze in miniformaat, maar ook fullsize en dat was het ongeveer wel. Sinds vorig jaar heeft de HEMA hun beauty-afdeling verandert, verbeterd en vergroot. Dit heeft even geduurd, maar het is de moeite waard geweest. De keuze uit nagellak is groter dan ooit en het fijne is dat ze allemaal in het vaste assortiment zitten. Tegenwoordig begint hun nail art afdeling ook steeds uitgebreider te worden. Nagelstikkers hadden ze al en de Dip&Clean Remover om glitter nagellak te verwijderen. Nu zag ik weer iets nieuws liggen en besloot ik het mee te nemen om het voor jullie te reviewen. Het gaat hierom, om een dotting tool. Erg handig voor meiden die het graag willen kopen, maar dit niet via een online webshop mogen bestellen. Vandaag een review hierover.


Review: HEMA, Dotting Tool en Dip&Clean nagellakremover
Als je naar de foto kijkt, valt het uiterlijk je meteen op. Wat dat betreft herken je meteen dat het gaat om HEMA-producten. Lekker roze, lekker schreeuwen en zeker erg girly. Het is niet helemaal mijn stijl, maar voor jonge meiden is het zeker een leuk uiterlijk.


Dip&Clean nagellakremover

Inmiddels heeft ieder merk het wel, de bekende potjes met een spons erin om je glitter nagellak makkelijk te verwijderen. De HEMA was een van de eerste die ermee kwam en ook nog eens voor een leuk prijsje:  €2,75. Dat is niet verkeerd, zeker als je je beseft dat de meesten niet goedkoper zijn dan €3,-. 
Zoals ik al zei, het uiterlijk is strak, opvallend en zeer vrolijk. Hoewel het naar mijn mening iets minder hardroze had gemogen, vind ik het toch wel leuk dat het juist anders is dan anders. De tekst is in het zwart weergegeven, wat het duidelijk en leesbaar maakt. Dit is ook weer terug te zien in de dop. Wat dat betreft hebben ze het verder goed gedaan door het allemaal rustig te houden.
Op de achterkant staat nog kort in verschillende talen (de HEMA is nu ook gevestigd in verschillende landen) over het gebruiken van dit product.  
Op de zijkant zie je een barcode staan die je kan scannen en nog ingrediënten met verder alle informatie die je wil weten over dit product. Tijd om te testen dus!
Hier zie je hoe mijn nagels eruit zien met glitters op. De nail art die ik gemaakt had, heb ik met de dotting tool gemaakt dus dan zie je gelijk hoe deze is gemaakt. De glitters die ik gebruikt heb zijn afkomstig van Essence Special Effect Topper Collectie en heet 'Million Dollar Baby'.  
Een ding dat mijn gelijk op viel met het opdraaien van het potje, was de geur. Man, wat een heftige geur! Ik moest er gewoon  van hoesten, zo erg dat ik het vond ruiken. Echter toch, viel er mij iets op, ik rook ook een soort zoetige geur wat de geur wat prettiger maakte. Erg fijn. Als je kijkt naar de binnenkant van het potje dan zie je een zwarte spons met een kleine opening. Hier dip je je vinger in, roteer je een beetje en haal je hem er weer uit en roteer hem voor 15 seconden. 
Dit is het resultaat na 15 seconden roteren, zoals op de achterkant van het potje Alle kleurlak is weg, maar zoals je ziet zijn niet alle glitters weg. Geen zorgen, want deze liggen er enkel los op. Deze kan je er met je nagels, een wattenschijfje of een andere tool er gemakkelijk afhalen. Ik ben fan van dit potje!
Hij droogt mijn nagels nauwelijks uit, er blijft een heerlijk zoete geur achter op je nagels (die ik door de chemische geur heen rook toen ik het potje open draaide) en het bespaart je een hoop wattenschijfjes en nagellakremover en dat alles voor een klein prijsje van €2.75.

Dotting Tool
Ook zag ik deze leuke dotting tool liggen. Als nail art styliste is dit een van dé must-have items om in je tool stash te hebben. Je kan wel vervangende items nemen zoals een schuifspeldje (dat ronde uiteinde), een satéprikker en andere creatieve manieren die mensen inmiddels hebben bedacht. Echter een dotting tool blijft het fijnste en meest precieze resultaat leveren. Deze heb ik voor €2,50 aangeschaft. 
Ook nu is het uiterlijk vrij schreeuwerig en opvallend, maar wel in de stijl met de rest van het uiterlijk. Bij deze vind ik dat dan wel weer erg leuk gedaan, maar oogt het wel iets goedkoops. Ík gebruik normaal de Dotting tools van Ebay (die prima werken) voor een goedkopere prijs, maar een mooier uiterlijk. Misschien hadden ze ook nu beter een ander kleurtje kunnen nemen. Als je kijkt zie je dat deze dotting tool twee kanten heeft. Een kleine en een grotere kant. Handig, want hiermee kan je letterlijk alle kanten op.
Over het algemeen ziet het er niet verkeerd uit, maar oogt het goedkoop en zo voelt het ook wel een beetje. Tijd om te kijken of dit ook het geval is. Op mijn nagels heb ik twee lagen van het prachtige grijze lakje van Sinful Colours gedaan. Een mooiere grijze lak is er naar mijn mening.
Verder heb ik twee verschillende kleuren gebruikt om goed het verschil te laten zien. Ik gebruik een oranje kleur voor de kleine kant, deze is ook van Sinful colours en heeft 'Big Daddy' en voor de kant met het grote uiteinde gebruik ik een gele kleur genaamd 'Jaune Pastel'. Tijd om het uit te proberen en te zien hoe de resultaten worden.
Als eerste heb ik de kant van de grote gebruikt, Het viel mij op dat de grotere kant iets platter is dan ik gewend ben van dotting tools. Dit maakt het voor mij makkelijker en preciezer. Ook ben ik positief over de gemakkelijkheid ervan. Het ging snel en soepel. Ja deze kant doet zijn ding wel en maakt mooie, grote stipjes. De grote is ook afhankelijk van de hoeveelheid nagellak die je gebruikt en hoe hard je op je nagel duwt. 
Tijd om de kleinere kant te gebruiken. Hier heb ik de oranje nagellak voor gebruikt. Met de kleinere kant ging het iets moeilijker, wellicht ook doordat de nagellak ietsjes dikker was. Al met al vind ik het resultaat nog steeds erg leuk geworden en ben ik ook hiervan onder de indruk.


Mjn mening: De producten doen hun werk goed. Ze doen wat ze beloven en er zit niet al teveel poespas aan. Aan het uiterlijk hadden ze wat mij betreft wel iets anders mogen doen. Vooral de kleur had anders gemogen. Dit oogt goedkoop. Ja, ik kan deze producten wel aanbevelen.
Voordelen: Zeer budgetvriendelijk, gemakkelijk verkrijgbaar, doet wat het beloofd.
Nadelen: Het uiterlijk had wat volwassenere gemogen.


Ja, ik ben wel positief onder de indruk. Vooral de Dip&Clean heeft mij erg verrast. Ik ga deze vaker gebruiken. De dotting tool is ook prima, maar ik houd het liever bij mijn goedkopere dotting tools. Voor meiden die niet online mogen bestellen is dit een prima optie. Vooral doordat de twee uiteindes zeer verschillen van grootte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten