zaterdag 17 mei 2014

Review: 5x Golden Rose Scale Effect nailpolish


Als jullie mijn blog al een tijdje volgen, dan weten jullie dat ik al enige tijd fan ben van de Golden Rose lakken. Ze zijn origineel, hebben een goeie kwaliteit, lakken erg fijn en hebben een aardig groot assortiment. Daarnaast zijn ze ook nog eens super betaalbaar, vaak betaal je niet meer dan een euro of 5 voor deze lakjes en je krijgt er niet zo'n lullig potje van 2ml voor, maar echt een goeie hoeveelheid om mee vooruit te kunnen. Al eerder liet ik deze lakjes aan jullie zien, plaatste ik een mooie combinatie en kwam één van de lakken terecht in mijn Top 10 nagellakken van 2012. Vandaag laat ik in totaal vijf verschillende Scale Effect lakken zien, waarvan ik er vier onlangs gewonnen heb één al in een review voorbij is gekomen. Toch wilde ik review compleet maken door ze allemaal in één artikel te stoppen.


Review: 5x Golden Rose, Scale Effect Nailpolish
Het gaat hierbij om de Scale Effect lakken van Golden Rose. Deze zijn enorm populair en staan erg bekend om het mysterieuze effect dat ze geven. Ook zouden ze budget dupes zijn van de Nfu-Oh lakken (die per stuk ongeveer €15,- kosten) die bekend staat om deze Scale Effect lakken. De lakken hebben geen namen, maar enkel nummers. De lakken die ik vandaag ga laten zien zijn:  nr1) 02; nr2) 03; nr3) 04; nr4) 06; en nr5) 08.


Het uiterlijk
Het uiterlijk van deze lakken is totaal anders dan je wellicht gewend bent. Ze hebben een zandloper vorm en dit vind ik erg mooi. Hierdoor zien ze er chique uit en totaal niet budget. 
De potjes zijn van glas en er staat heel simpel en eenvoudig de tekst opgedrukt om wat voor soort merk en nagellak het gaat. Alles wat je moet weten. Ik moet zeggen dat ik wel de ingrediënten mis! Op de achterkant zie je een stikkertje met de barcode, het nummer van de lak, houdbaarheid, hoeveelheid en de website van Golden Rose. Echter als ik naar de website ga kom ik deze nagellakken niet tegen en kan ik dus ook de ingrediënten niet achterhalen. Erg jammer!
Zoals ik al eerder vertelde, vind ik de vorm heel mooi. Een nadeel is wel dat de lakken vrij groot zijn en niet overal in passen. Dit heeft vooral te maken met de dop, die ik wel een van de meest unieke doppen ooit vind. Kijk eens hoe mooi ze 'shinen'. De applicators (de kwastjes) zijn erg prettig. Vrij smal, dus dat is wel even wennen. Wel zijn ze erg soepel en is de nagellak makkelijk te verdelen.

De Resultaten
Omdat dit topcoats zijn die het mooiste zijn over een andere nagellak, heb ik besloten om zowel een lichte als donkere basis te gebruiken zodat jullie een impressie hebben van het mooie effect van deze lakken. De lakken die ik hiervoor gebruik zijn beide afkomstig van Pupa. Het mintachtige nagellakjes is nr 711 en de donkere lak is nr 908. Twee prachtige lakken al op zichzelf. Voor de swatches geldt dat ik twee lagen van de basislak heb aangebracht één laag van de Scale-Effect lakken.

1) Nr 01
Nr01 is de lichtste van alle vijf de lakken qua basiskleur. De basiskleur die je ziet in het potje is voornamelijk heel zachtgeel. Als je goed kijkt valt het je misschien ook op dat deze lak nog twee mooie kleuren heeft, namelijk lichtgroen en blauw. Hoewel ik deze lak erg mooi vind, is dit naar mijn mening tot nu toe de minst mooie van alle vijf.
Op een lichte basislak vind ik hem mooier dan ik had verwacht. Hij is subtiel en geeft net dat beetje extra wat je soms wel eens aan gewone creamy lakken mist. Ja, over een lichte lak kan ik deze erg aanraden. Al weet ik niet of ik blauw snel zou kiezen, aangezien de blauwe kleur hierdoor wel wegvalt. Alsnog vind ik hem erg mooi!
Over een  donkere basislak vind ik hem al helemaal prachtig. Wat een mooi effect geeft dit op mijn nagels. Je ziet op deze lak daadwerkelijk alle kleuren die in de lak voorkomen. Zelfs de oranje kleur die in eerste instantie niet opvalt. Love it! 

2) Nr 03
Van die vier oranje/gelige lakken is dit de lak met de meest oranje ondertoon. Hij valt erg op tussen de vier, maar ik vind hem niet super speciaal. Op zich heeft het oranje wel wat, maar het is niet mijn ding. Verder zie je nog een lichte gele kleur en een groene kleur erdoor heen. Hierdoor is de lak wel erg apart. Een ding dat mijn opviel aan deze lak was de inhoud, hij leek niet helemaal gevuld te zijn toen ik hem binnenkreeg, best jammer! 
Op de blauwe lak vind ik deze heel apart. Hij is denk ik de simpelste van de vier, maar de oranje gloed vind ik erg mysterieus en geeft een speels effect op de blauwe lak. Hij droogt redelijk snel, maar niet compleet stootdroog. Als je van aparte lakjes houdt, dan is deze zeker wel een aanrader.
 Wat is deze lak toch een verrassing op het donkere metallic lakje. Jeetje! Ik ben helemaal verbaast over deze, hoewel ik hem het minst mooi eruit vond zien vind ik hem echt een complete verrassing over deze kleur. Het oranje lijkt een beetje rood te zijn en ik vind hem heel uniek!

Nr04
Ik was het meest benieuwd naar deze lak. Deze leek mij namelijk het meest bijzonder van de vier lakken die ik had gewonnen. In het flesje lijkt hij erg op de andere lakken, maar als je goed kijkt zie je dat deze een groenblauwe gloed en een paarse gloed heeft. Dit vind ik heel bijzonder! Tijd om hem te testen op een lichte kleur.
Ik was een klein beetje bang dat de lak weg zou vallen op een blauwe basis, doordat de kleur ook een blauwe ondertoon heeft. Dat vond ik echter wel meevallen. Door de geelachtige hoofdkleur vond ik deze combinatie het mooiste tot nu toe over een lichte kleur. Hij is wel iets meer standaard dan bijvoorbeeld bovenstaande kleur, maar deze vind ik denk ik wel het mooist.
Dit is duidelijk mijn favoriet, want jeetje wat is het een pareltje over dit lakje. Hoewel hij een beetje wegvalt, worden beide lakjes versterkt door deze topcoat. Wat een plaatje, ik ben helemaal aan het kwijlen bij dit lakje! Het is echt zo'n lakje die overal mooi bij zal staan. Van de vier lakjes die ik heb gewonnen, vind ik dit zeker weten de allermooiste?!

Nr06
Als er een lak een favoriet is, dan is het deze wel. Dit is de enige van de vijf lakken die ik zelf heb gekocht. Deze heb ik besloten te kopen naar aanleiding van het zien van een aantal foto's op internet. Ik was benieuwd naar deze lak. Hij valt ook erg op tussen deze vijf lakken.
Hij is echt prachtig! Hoewel hij niet zo bijzonder op de foto's lijkt, geeft deze lak in het echt een hele mooie gloed op de blauwe nagellak. Jup, I'm in love.
En vooral om deze reden vind ik de lak prachtig. Hij is zoooo mooi over donkere basislakken. Kijk eens hoe leuk het resultaat zo is? Het geeft echt een 'it'-factor aan je nagels! Deze zou ik zo weer opnieuw kopen.

Nr08
Deze vind ik het minst spectaculair van allevijf. Vooral doordat hij erg lijkt op een combinatie van nr01 en nr06. Misschien kon het swatchen mij op andere gedachten brengen. Ik was benieuwd, maar niet zoals bij bovenstaande lakken.
Helaas, deze vind ik echt een tegenvaller op een lichte lak. Hij valt erg weg op je nagels en ik vind hem niet zo bijzonder als bovenstaande lakken.
Zoals ik al een vermoeden had, lijkt deze inderdaad erg op een combinatie van nr01 en nr06. Best jammer, want alle andere lakken zijn prima. Als je nr01 en nr06 niet hebt is deze aardig, maar ik zou denk ik alsnog voor de andere twee lakken gaan en deze laten staan. Helaas, maar deze is niet zo geschikt voor mij.


Mijn Mening: Het zijn prachtige lakken, stuk voor stuk en relatief goed betaalbaar. De kwaliteit is goed en de lakken drogen snel. Iets meer variatie had wel gemogen, maar deze zijn vijf zijn leuk om mee te beginnen. Dit zijn namelijk niet de enige vijf lakjes uit deze collectie. Ze hebben er nog meer en na het testen van deze lakken ben ik erg nieuwsgierig geworden naar de andere lakken.
Voordelen: Erg betaalbaar, kwalitatief erg goed, droogt snel, geeft een mooi effect en doet wat het beloofd, origineel uiterlijk, lakt prettig, glitters zijn niet te voelen op de nagels. Gemakkelijk te verwijderen en blijft lang op de nagels zitten.
Nadelen: Vaak alleen via webshops te koop, lastig op te bergen door de grootte van het potje, kwastje is wennen. 

Golden Rose Scale-Effect lakken zijn vrijwel alleen te koop via webshops zoals bij de officiële Golden Rose webshop en bij de webshop waar ik gekocht heb via Ilona's Nails al vanaf €2,50 p.s.
Ja, ik ben erg enthousiast over deze lakken en ik kan ze zeker aanraden. Het zijn goeie budgetdupes voor de bekende 'Nfu-Oh' flakies lakken. Ze zijn prima van kwaliteit en al hoewel de variatie aan kleuren iets spannender had gemogen, is er nog vrij veel keus. Ja, deze kan ik zeker aan jullie aanbevelen.

1 opmerking: