woensdag 11 juni 2014

Review: Flormar nailpolish (Part 1)

Zoals jullie wel gemerkt hebben zijn er vrijwel geen artikelen afgelopen maand online gekomen. Dat heeft voornamelijk te maken met ruimte te kort op mijn laptop. Hierdoor was het voor mij niet mogelijk foto's te maken en bewerken. Zonder foto's geen review! Daardoor heb ik besloten een externe harde schijf waardoor ik dus even vooruit kan met mijn ruimte. Er gaan dus vanaf vandaag meer artikelen online komen en om te beginnen met een paar nagellakken van een merk dat ik nog niet eerder voor jullie heb gereviewed: Flormar.

Review: Flormar Nailpolish (Part 1)
Wie mij op instagram volgt (@myfantasticnails) weet dat ik enkele weken geleden naar Amsterdam ben geweest en heb geshopt. Uiteraard moest ik even een bezoekje brengen aan de winkel Flormar, een winkel waar ik veel lovende dingen hoor van VeraCamilla over de mooiste lipsticks tot meest gepigmenteerde oogschaduws tot bijzondere nagellakjes voor een betaalbare prijs. Ik heb er in totaal zes meegenomen, vandaag laat ik de eerste drie zien die uit de vaste collectie komen.

Over het merk
Flormar is van oorsprong (iets dat vele mensen niet weten) een Italiaans merk, afkomstig uit Milaan. Al snel verhuisde het merk naar Turkije waar het een grotere bekendheid verkreeg. Tot voor kort was het merk enkel verkrijgbaar in de buurlanden zoals Duitsland, maar nu ook in Amsterdam! Tijd voor een review dus. De lakken die jullie hier zien zijn: 1) nr 392, 2) nr 393 en 3) nr 394 Golden Orchid.


Het uiterlijk
Een ding waar je gelijk herkent of het gaat om Flormar of niet, de smalle langwerpige smal aflopende doppen die niet uit je handen glijden en erg prettig vast te houden zijn. Jup, ik ben een grote fan van dit uiterlijk. Alhoewel ik het wel erg jammer vind dat hierdoor het opbergen van de lakken iets lastiger gaat (zie: O.P.I nagellak of China Glaze lakken). Op dat nadeel na, vind ik het wel een origineel en mooi uiterlijk.

De tekst is niet overal even goed te lezen, door de zwarte dunne opdrukking lijkt het hier en daar weg te vallen in bepaalt ligt. Dat vind ik wel nadelig, maar gelukkig staat de informatie op de meeste informatie op de achterkant! Helaas hebben Flormar lakken geen naam, maar wel een nummer (deze staat in het zwarte vakje bovenaan aangegeven). Voor de rest staat er nog aangegeven hoelang de lak houdbaar is (de inhoud staat op de voorkant). Mocht je ook willen weten wat voor ingrediënten inzitten, dan kan je dit doen door de papiertjes van elkaar af te trekken (zie pijltje rechts onderin). Ja, dat vind ik dan wel weer erg fijn!
Ik moet wel zeggen dat, bij het opendraaien, mij meteen opviel dat de nagellak een vrij sterke geur heeft. Me daar over heen zettend, vind ik het kwastje erg prettig aanvoelen en is deze vrij smal. Precies zoals ik het fijn vind.

De Resultaten
Toevallig zijn de drie lakken die uit de vaste collectie komen, of in ieder geval de gewone collectie, alledrie bomvol glitters. Hierdoor heb ik besloten een onderlaag aan te brengen zodat jullie kunnen zien hoe de lak naar voren komt over een andere lak heen. Deze lak is afkomstig van het merk Sally Hansen dat ik bij de Action voor €0,99 per stuk gekocht hebt en deze heet 'Green Tea'. Hij lijkt op de linkerfoto mat te zijn, maar dat is deze niet. Op de rechterfoto komt de kleur van de lak het mooiste overeen met de werkelijkheid.

1) Nr 392
Een vrij standaard holografische glitterlak. Deed me denken aan mijn favoriet allertijden 'China Glaze, Fairy Dust' en ik als glitterlak (met namen hololakjes) verslaafde kon ik deze niet laten staan en nam ik hem uiteraard mee om te testen. 
De lak brengt prettig aan op mijn nagels en brengt de glitters egaal aan. Na een eerste laag op je nagels ben je eigenlijk al een soort vampier in twilight, sooo many sparkles! love it. Het verbaasde me erg hoe makkelijk deze lak aanbracht.
Op een gekleurde nagellak gaat het er iets anders aan toe. Door de vrij compacte glitter substantie, moet je oppassen dat je niet teveel lak aanbrengt. Doe dit dus voorzichtig en pak een klein beetje om een subtiele laag op je nagels te krijgen. Ja, ik ben wel fan van deze lak. Een beetje jammer dat het op een gewone lak aanbrengen wat lastiger is, maar dat heb ik er wel voor over.

2) Nr 393
Per toeval heb ik de drie lakken uit de gewone collectie allemaal qua nummer achter elkaar gekozen. Hierdoor komt het erop neer dat ook deze lak een glitterlak is. Je zou kunnen zeggen dat dit qua kleur en substantie een combinatie is van bovenstaande en onderstaande lak. Echter is er een groot verschil, hier zitten rode en groene glitters in die direct opvallen.
Nr 393 vind ik, om heel eerlijk te zijn, wat minder bijzonder op mijn nagels dan in het potje. In het potje trok deze direct mijn aandacht en dacht ik 'wow die is best uniek', maar op mijn nagels valt hij toch best wel weg. Waarschijnlijk omdat de lak vrij donkere glitters heeft en hierdoor alleen de rode en (een klein beetje) de groene glitters opvallen. Nee, dit is niet helemaal mijn ding. Best jammer!
Ook niet over de andere lak is het echt een aanrader. Misschien omdat het een lichte lak is, want hierdoor zie ik wel al wat meer terug dan op mijn eigen nagels. Ik denk wel dat deze mooi is over een hele mooie donkere lak. Verder is dit niet helemaal mijn lak. Ik zou hem denk ik alleen gebruiken voor een nail art, speciaal voor degene die geschikt zijn voor Kerst. 

3) Nr 394, Golden Orchid
Als laatste kwam ik ook nog deze lak tegen uit de gewone collectie. Deze trok als eerste mijn aandacht pas echt goed. Het is een hololak, maar toch even iets anders. Ik denk dat deze als eerste in mijn mandje belandde om mee af te rekenen. Het gekke is, dat deze als enige wél een naam heeft gekregen.
De lak is precies zoals ik had gehoopt. Een mooie hololak, maar met een aparte bruine basiskleur als substantie. Hierdoor heb ik besloten geen lak te nemen als basis, maar het verschil te laten zien hoe de lak eruit ziet met één of twee lagen. Hoewel de eerste laag ook mooi dekt, was ik benieuwd hoe een tweede laag zou dekken.
Zien jullie het verschil? De lak is iets donkerder, maar ook egaler gedekt. ik vind het een heel apart kleurtje, maar ontzettend mooi. Dit is typisch zo'n lakje dat erg geschikt is voor zo'n 'Ik wil nagellak, maar niet zo'n standaardkleurtje op mijn nagels die toch goed dekt,'-lak. Ja, ik ben hier het meest enthousiast over!


Mijn Mening: Flormar heeft voor een leuke prijs een aantal mooie glitterlakken erin zitten en een aantal wat minder bijzondere. Over het algemeen lakken ze fijn en dekken ze goed. De droogtijd is redelijk snel en de kwaliteit ook prima. Ja, ik heb denk ik wel een nieuw favoriet merk ontdekt, helaas erg jammer dat het niet bij mij om de hoek te halen is.
Voordelen: Zeer budgetproof, mooie kleurtjes, leuk uiterlijk, gemakkelijk te herkennen, fijne kwaliteit.
Nadelen: Enkel te koop in Amsterdam (of in het in het buitenland), lakjes zijn niet allemaal even bijzonder en lastig op te bergen.

Flormar is enkel te koop in Amsterdam bij de Kalverstraat de nagellakjes variëren zo tussen de €1,99 en de €3,50. Deze waren (niet zeker wetend) €1,99 per stuk en hebben een inhoud van 11ml.
Over het algemeen is mijn eerste indruk best positief over deze lakken. Ik vind de prijzen erg fijn van de lakken en ze brengen prettig aan. Wil jij voor een niet al te duur prijsje, toch een beetje originele lakken hebben. Dan ben je hier zeker aan het juist adres. Flormar kan ik zeker aanvelen en binnenkort volgt deel 2 van de nagellakken review!

2 opmerkingen: