donderdag 4 september 2014

Review: Catrice NEW Luxury Lacquers

Daar waar de meeste Essence schappen nog halfleeg staan en afwachtend zijn voor de nieuwe collectie, merkte ik bij een Kruidvat bij ons in de buurt al de nieuwe Catrice collectie op. In eerste instantie dacht ik alleen dat er een paar nieuwe Luxury Lacquers stonden, maar doordat er heel veel nog gewoon niet was aangevuld of al was uitverkocht had ik niet door dat de gehele nieuwe collectie er al was. Ach, niet erg! Misschien maar beter ook voor mijn portemonnee. Afijn, ik heb dus een paar nieuwe lakjes gehad en de Ombre Topcoat. Vandaag review ik twee nieuwe lakjes die uit de 'Luxury Lacquers'-lijn komen (niet te verwarren met de Luxury Lacquers Limited Editie).

Review: Catrice NEW Luxury Lacquers
Om te beginnen en gewoon om uit te proberen heb ik slechts drie lakjes mee genomen. De lakjes die ik heb genomen zijn 1) 03, Let's Get Lost In Vegas, 2) 04, Lost 'N Roses en 3)06, Bronze Upon A Time. Wat een ontzettend leuke en toepasselijke namen.
Algemene informatie
Een tijdje geleden bracht Catrice dus de Luxury Lacquers limited editie uit. Deze bestond uit verschillende 'lijnen'. Onder andere uit de Sand'Sation lakken en Million Brilliance. Deze laatst genoemde lijn hebben ze nu ook uitgebracht voor in het vaste assortiment. Met wel een heel nieuw uiterlijk! Super mooi al zeg ik het zelf. 
De lakjes gaan door dit uiterlijk wel een euro omhoog. Ze kosten namelijk €3,59 in plaats van €2.59. De vormgeving doet me een beetje denken aan de Illamasqa nagellakken. Ook hier kan de vierkante dop verwijderd worden en plaats maken voor een kleine ronde dop als je deze dop eraf haalt. Er zijn in totaal een


1) 03, Let's Get Lost In Vegas
In de donkere nachten waar in de meeste steden hun lichten uit doen, zal er een stad zijn die nooit zal slapen. Las Vegas is dag en nacht een van de meest druk bezochte steden ter wereld. Verdwalen doe je ontzettend makkelijk en overal schuilt er gevaar. Met het superheldinnen gevoel diep in je en deze nagellak op, moet dat geen probleem zijn en zal jij in no-time de weg vinden. Deze nagellak verblind je tegenstanders door alle prachtige glitters die erin zitten en verlicht worden door de weerkaatste kunstlichten van de gebouwen.
Wauw! bij het zien van het lakje was ik al enthousiast, maar na deze eerste laag ben ik helemaal overdonderd! Daar waar ik de Million Brilliance-lijn van de Luxury Lacquers LE het minst interessantg vond, ben ik nu van gedachten veranderd. Wat een uniek kleurtje is dit zeg. Tussen alle glitterlakken die ik in mijn stash heb staan (en dat zijn er echt héél veel) is dit er eentje die er echt uitspringt! Wat een mooie dekking en een snelle droogtijd. Ik ben helemaal in de zevende hemel van dit lakje! Enige nadeel: Het verdelen gaat ietwat lastig.
Na een tweede laag krijg je bovenstaande resultaat en ik ben nog meer overdonderd dan voorheen. Echt waar, dit lakje gaat een favoriet worden dit jaar. Ik voel het gewoon, wat een plaatje om te zien. Perfect voor de herfst, maar niet te somber. De glitter verdelen goed bij een tweede laag al moet je wel een beetje opletten bij je nageltips. Ik ben echt overdonderd door dit lakje. Alles klopt gewoon. De droogtijd, dekking, glitterverhouding. Jup, dit is een echte must-have!

2) 04, Lost 'n Roses
Daar waar de pistolen plaats maken voor het verdwalen tussen de prachtige rozen en glinsterende zonnestralen zullen je nagels er toch tussenuit springen met deze nagellak. Lost 'n Roses is duidelijk geïnspireerd door de rozenkleur en perfect voor meiden die het liefste een neutrale kleur op hun nagels dragen, maar toch iets extra's willen.
Lost 'n Roses is duidelijk geïnspireerd door de rozen. Rose rozen om precies te zijn. Zoals het nagellakje eruit ziet in het potje, zo ziet het er ook uit op je nagels maar dan nóg specialer. Hij valt niet op en geeft toch een speciale glitterglans op je nagels. Een laag staat al erg mooi, maar een tweede laag heb ik ook uitgeprobeerd.
Alhoewel een tweede laag erg mooi staat bij deze lak, ben ik meer een fan van een eerste laag. Dat past wat mij betreft het beste bij deze lak. De lagen drogen wel erg snel op en blijven redelijk goed zitten op je nagels. Bij zowel deze als bovenstaande lak is een topcoat niet verkeerd.
Op zich is dit een mooie kleur, maar hij heeft me niet zo overdonderd als de bovenstaande lak. Echter die heeft me wel erg enthouasiast gemaakt, als ik met deze was begonnen was ik waarschijnlijk enthousiaster geweest.

3) 06, Bronze Upon A Time
Met brons gekleurde nagellak kijkend naar je favoriete serie 'Once Upon A Time' lijkt het alsof je zelf een rol speelt. Je waant je tussen Prince Charming en Sneeuwwitje en je voelt je helemaal thuis in Storybrook. Je kijkt nergens meer van op als mensen naar je staren en jij het meest besproken onderwerp bent met deze nagellak op je nagels, want je steelt zeker de show. Pas maar op, want de Evil Queen wordt straks nog jaloers!
Bronze Upon A Time is een nagellak die ik niet alleen mee nam vanwege de kleur, maar ook vanwege de naam. 'Once Upon A Time' is al een paar jaar mijn nummer 1 serie sinds ik het ontdekte. I totally love it! Net als deze nagellak, want wat staat hij mooi op je nagels. Net als bovenstaande lak is dit een soort nudekleurige lak, maar net iets specialer. Wel één nadeel, hij dekt niet egaal genoeg.
Een tweede laag was bij deze lak dan ook wel noodzakelijk en maakt de lak duidelijk egaler. Wel is het lastig een dunne tweede laag aan te brengen door de dikke glittersubstantie. Toch droogt de lak redelijk snel en is deze lak, verbazingwekkend genoeg, het makkelijkst eraf te krijgen van alledrie de lakken. Ook van deze lak ben ik fan en staat hij prachtig. Kan jij het je al voorstellen deze te dragen bij je pas zongebruinde handen?


Catrice Luxury Lacquers zijn vanaf deze maand te koop in de Kruidvat voor €3.59 per stuk en er zijn verschillende varianten verkrijgbaar.
Ja, ik ben enorme fan van deze lijn. Ik was al fan van de LE die dit jaar verkrijgbaar was, maar met het vernieuwde uiterlijk én deze nieuwe kleurtjes ben ik helemaal om! Ik had gewild dat Catrice dit uiterlijk bij alle potjes zou doen. Makkelijker op te bergen, staat chiquer en mooier en voelt gewoon luxer aan! Wel ontzettend jammer dat de prijzen iedere keer zo ontzettend omhoog gaan! Toen ik Catrice voor het eerste 'leerde kennen' waren ze €2,49 en nu inmiddels, een viertal jaar later €3,59. Toch is dit een echte aanwinst voor Catrice en voel ik dat er volgend jaar meer gaan komen!

4 opmerkingen:

  1. Ik vind ze ZO mooi, de gouden heb ik, die is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie lakjes, alleen de dekking valt een beetje tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dat eerste lakje vind ik het geweldig! Wat een mooie kleuren! Wel jammer dat Catrice steeds duurder gaat worden. Een lakje van Rimmel 60 seconds kost €3,99 en daar zit Catrice ook bijna aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja jammer he! zo vervelend. Dat terwijl het zusterbedrijf, Essence, nog maar nauwelijks omhoog gegaan is in prijzen. Terwijl daar juist de kwaliteit enorm omhoog gaat!

      Verwijderen